Sidor

lördag 13 september 2014

Söndag på en lördag

Idag har vi haft söndag! I alla fall känns det så. :-)
Jag har iofs varit otroligt dagvill hela veckan, så söndag var liksom inte omöjligt! ;-)

Minime vaknade otroligt tidigt i morse. Det är nackdelen med att vi är inne i vardagen. Går man upp tidigt fem morgnar så är det svårt att sova på lördagarna.
Hon tassade dock ner och tittade på tv:n själv. Sen efter en stund hör jag hur hon gormar på Lilleman att han skulle sänka ljudet.
Men, då var vi ju liksom väckta av gormandet! ;-)

Jag pallrade mig upp efter en stund och åt frukost med stora dottern som packade ihop sig för att åka och kampa.
De är en hög tjejer som ska bo i tält mitt ut i skogen tills i morgon. :-)
Jag fick en bild för en stund sedan och det var "lite mörkt" kan man konstatera.

Maken och jag tog en lång PW direkt efter frukost. Det är så skönt att vi fått in den rutinen. Har vi bara barnvakt, så går vi en lång runda.
I morse var det jättevarmt och skönt! Man fattar inte att vi är inne i september.
När vi var hemma igen fick vi öppna korsdrag för att kunna vara inne. Jag mins inte att det varit såhär pass varmt såhär sent.

Vi tog även en promenad ner till centrum för att lägga våra röster i valet. Det var lång kö och jättemycket folk.
Då blir man glad! Jag hoppas verkligen, verkligen att andelen som röstar nu är stor. Det brukar vara så otroligt deppigt om deltagandet blir lågt.
Då är inte valet rättvist känner jag. Massor med människor som faktiskt tycker något, skiter i att rösta.
OM man inte vet vad man ska rösta på, så kanske man vet vad man inte vill rösta på. Och ta det minst dåliga??
Det är ett viktigt val på så många sätt.
Spännande som aldrig förr.
Barnen fick lite lördagsgodis och sen knatade vi hemåt igen. Och trots att vi inte ens hade jackor, var det jättevarmt!

När vi kom hem, drog vi igång det allmänna städandet. Jag fattar inte hur stökigt det kan bli. Jag gör fasen inget annat än plockar och plockar.
Idag fick barnen städa sina rum...Under hot, nästan! ;-)
Minime hon är aldrig långsammare än när hon måste städa efter sig. Och Lilleman, han blev sååå sjuk han sååå.
Huvudvärk och hela baletten.
*suckar*
Men städat blev det. :-)

Trots fix blev dagen lugn och mysig. Sådär söndagsmysig.
Morgondagen blir lite mer aktiv. Båda barnen påbörjar sina höstaktiviteter. Gymnastik.
Dom kommer, hoppas jag, få pröva på lite olika saker under hösten.
Det är lite knepigt att få ihop deras aktiviteter utan att döda helgen. Man vill ju göra annat också. ;-)
Men nu fick dom tiderna efter varandra och det är jättebra.
Att åka med en och sen hem för att åka med den andra, det går ju bort. Nu får dom vänta på varandra, men det kan dom stå ut med. :-)
Funkar det så kommer vi att åka med ett barn vardera, men att kunna fixa det på egen hand är toppen.
Det ska bli kul att se vad dom tycker om det.
Jag har en helt annat aktivitet till Lilleman snart som kommer att passa honom bättre.

Med sånt här fint väder hade jag ju velat vara på landet. Tur att vi ändå har landet så pass nära att man kan åka ut över dagen.
Jag längtar hela tiden dit..
Men, man vill ju göra annat också! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar