Sidor

tisdag 30 september 2014

Livskvalitet

Idag hade vi första morgonen med nollan.
Nja, nästan. En plusgrad hade vi. *brr*
Men det gör ju att det på eftermiddagen är underbart vackert!

Det är en skön promenad att gå och hämta barnen.
I morse nöp det lite i näsan, men det är skönt att vakna till då med! :-)
Och som alltid tänker jag bäst när jag rör på mig.
Så, det dök upp ett par bra idéer, som genast fixades... ;-)

Övrig tid har jag läst in mig på en massa fakta, inför mitt nya uppdrag.
Åh, vad jag längtar.
Jag vet en hel del, men det gäller att läsa på så att jag kan hänga med i alla svängar. Och ju mer jag läser ju mer intressant blir det.
För första gången på väldigt länge har jag ett klart och tydligt mål. Vart jag ska. Vad jag vill och hur jag ska få det att bli verklighet.
Nu hänger det för första gången på länge, på mig. Och bara mig.
Ingen annan kan sätta krokben. Ingen annan kan sinka mig på grund av att saker inte blir gjorda.
Ingen annan gör att jag tappar fart. Och lust.
Och nu kan jag inte skylla på någon.
Nu är det upp till mig.
En chans som uppenbarat sig och som jag nu får grabba tag i med båda händerna och göra det bästa av.
Det kan bli otroligt bra.
Jag vet att jag har hjälp av folk som redan nu står i min ringhörna.
Men det hänger ändå på mig.
Och samtidigt som det är otroligt läskigt, så är det samtidigt skönt.
Det är så länge sedan jag haft en riktig utmaning att bita i så det ska bli riktigt, riktigt roligt.
Eller som min uppdragsgivare sa häromdagen "du ska ha stora öron, block och penna" :-)

Nu när det är så vackert väder och jag går runt och väntar...längtar jag mer än någonsin till landet.
Det har varit för lite tid där nu.
Men på lördag, då ska jag ut om det så bara blir över dagen..
Jag är sugen på att åka ut redan på fredag. Men jag ska spendera hela eftermiddagen på företagsmässa så jag vet inte vad klockan blir...
Och stora dottern ska på fest och jag vill gärna hämta henne på natten...Så det blir nog lördag morgon.
Tidigt!

Men jag längtar verkligen till att komma ut dit när det är mörkt...tända brasa och ljus. Och det är bäcksvart, kallt och stjärnklart.
Andas in den kalla luften. Stå ute och njuta av den kompakta tystnaden.
Livskvalitet!

Det är det som kommer att bli kvar, när jag rensat klart i mina processer.
Livskvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar