Sidor

måndag 29 september 2014

Längtan till landet...

Vilket väder!
Det är svårt att greppa att det är höst. Det kunde lika gärna vara vår! Det doftar vår!
Men löven är på väg att få fina färger nu. Jag måste ut med kameran någon dag..

Vädret till trots blev det höst/vinterskor inköp idag. Lilleman behöver ha inneskor till gympan. Både i skolan och på söndagarna.
Och jag har ingen lust att köpa något dyrare, när fötterna växer som ogräs.
Det blir alltid rea skor om man springer på några eller som nu, Din sko. Perfekt!


Nu har det fått in höst och vintersortimenten och det fanns massa fint och praktiskt till de små.
Som tur är inte till mig! Eftersom jag har inköpsstopp! ;-)
Lilleman älskade skorna...

 Även Minime fick nya lite varmare skor.
Men - för en gångs skull så kunde hon inte ha dem! Alla skor brukar vara för stora för henne, men nu har vi kommit över gränsen och hon måste ha 26!
Som andra treåringar har! ;-)
Men, det lär bli 27, för alla 26 var slut. Så jag får ta en sväng och byta dem...
När jag ändå var i kokarna, sprang jag in på Rusta för att bunkra lite.
Det är så mycket billigare där med hygienartiklar än på andra ställen. Tja Ö&B har väl samma priser också.
Det skiljer runt 5:- per schampoflaska mot att köpa i matbutiken!
Och med tre långhåriga i huset så går det schampo! För att inte prata om balsam..
Jag hittade Rustas egen handkräm. "längtan till landet" . Det gick ju inte att låta bli! ;-)

 Och bodyscrub. Du gamla du fria och Ritsch, ratsch! :-)

 När jag stod på rusta med näsan i sköljmedlet fick jag ett trevligt samtal.
Det ska bli så kul!
Och det är så ovanligt att det är ordning och reda. Klar process för hur saker ska gå till.
Sånt som jag brukar behöva styra upp och tjata på.
Nu kommer det att vara klart när jag kommer! :-)
Ah, jag längtar.

Efter middagen jobbade Minime ihop en deg för att göra brytbröd.
Jag har varit sugen på att baka länge. Men inte riktigt haft ro.
Men nu är första baket satt! :-)
Nu ska det bakas mer och oftare. Just matbröd går ju hyfsat fort att veva ihop.
Barnen fick dekorera med solrosfrön. Även om Lilleman var lite frågande att vi la fågelmat på brödet! :-)
 Det blev riktigt gott!

 Det här brödet ska man egentligen veva ihop på kvällen, ställa i kylen över natten och sen ha fräscht och varmt bröd morgonen efter.

Nu ska jag hitta recept på lite grova frallor. Jag har haft ett recept som jag alltid gjorde förut, men jag kan inte hitta det.
Så det blir bara att leta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar