Sidor

tisdag 15 juli 2014

Precis som Sickan...

Äntligen kom så regnet! Som vi behövde det, jag och mina blommor!
Det hängde i luften på morgonen och jag snabbade mig att klippa lite gräs. Det växer nämligen i lite "tofsvariant" där poolen legat, där barnen haft vattenkrig och lite så...
Sen drog jag fram vattenspridaren.
Tänkte att om jag förvattnar lite, så kan den suga åt sig bättre när det väl börjar regna...
Och efter en stund kom ett lätt sommarregn.
Jag stängde av spridaren.
Regnet slutade.
Jag drog igång spridaren.
Det började regna...
Jag stängde av och det slutade regna.....Så höll jag på stor del av dagen!
Maken, slog upp ett litet tält och jobbade under det, för han orkade inte släpa ut och in sina verktyg hela tiden.
(hans projekt är inte fotat, än...det kommer! ;-))
Men, efter lunch öppnade himlen sig. Så skönt!
Jag mins inte när det varit så torrt här på länge. Gräsmattan var gul och en av våra björkar har tappat en massa löv.
Kratta löv i juli är inte så najs...
Regnet var perfekt, faktiskt! Att först bara smådugga till att regnar mer, när marken kunde suga åt sig var kanon.
Sen har det öst ner i natt. Helt perfekt!
Jag älskar att fota när det regnat. Allt är så fräscht och fint. Och vattendropparna som ger en annan dimension..
Jag blir mer och mer förtjust i pelargoner! Har det med åldern att göra?
Sen är det något speciellt med blommor, som man kan låta övervintra och plantera ut sommaren efter.
När en blomma blir ett par år så känns det extra bra på något vis.
Drömmen är ju ett inglasat uterum med massor av pellisar! :-)

 Rosorna är så vackra  nu! Magiskt..
 Och doften....mmmm....
 Jag gillar de vita pellisarna!
 Även helt vanliga blad är vackra efter regn.
Så, nu är min trädgård lycklig!
Man kan ju inte vattna lika bra själv som ett redigt sommarregn kan.

Jag lyckades också undvika det jag lovat mig.. Att första regniga dagen vara inne och fixa.
Jag ville inte! ;-) Så jag passade på att tvätta av balkongen, tvätta dynor, binda upp rosor och lite sånt.
Allt för att inte behöva vara inne! ;-)
Även om det behöver städas och plockas.
Förvaringen här är inte bra. Så jag skulle behöva komma på lite bättre lösningar. Men, jag har inte lust! ;-)
Barnen däremot hängde inne stor del av dagen.
Framåt kvällen var de både uttråkade och löjligt pigga. Kombon är inte kul!

Idag var det väckning!
Maken ska susa iväg till radhuset och ta emot det nya köket! Yey!
Och syna av den nya uppfarten som blev klar igår! Dubbel yey!

Själv ska jag ta det två uttråkade och åka för att söka upp en pool! :-)
Under tiden de badar, har jag tänkt läsa en bok eller två...och montera ner mitt nya projekt om det funkar! ;-)
Jag har ju alltid en plan, som sickan! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar