Sidor

onsdag 23 juli 2014

Legoland parken.

Nu toppar vi sommaren med en bra bit över 30 grader!
Det är rena öknen på den sidan av tomten där jag fixar nu. Otroligt varmt.
Så, nu fick jag ge mig och sätta mig i skuggan en stund...
Maken blåste upp poolen vi fått ärva av hans bror i morse, men det fattades lite grejer som han åkte för att inhandla..
Men den är full av vatten nu och troligen kan vi ta ett dopp framåt kvällen...
Min galning till dotter åkte med honom, för att träffa upp lite kompisar och - spela fotboll!
Helt galet.
Dock hade dom planerat att åka och bada efteråt.....Jag undrar hur det går jag.....

Nåja. när jag ändå sitter i skuggan, passade jag på att ladda upp lite foton ifrån Legoland, själva parken.
Som var så mycket finare än jag kunnat tänka mig.
Redan vid ingången till hotellet hade man jättefina planteringar och en gräsmatta som såg ut som en golfbana!


 Och jag gick igång på de små legohusen. Just för att det var små hus och små världar..
 Pyttesmå träd och blommor....
 Allt hade klippts ner till minivarianter som funkade skalenligt..
 Tom deras flygplats där flygplanen taxade in och ut....
 Så fantastiskt fint...
 Lummigt och grönt..
 De flesta båtar åkte fram och tillbaks över sjöarna och i de olika världarna.
 Pytte, pytte små rosor!
 Berg med små forsar.
 Och alla dessa hus. Så vackra!


 Friendsvärlden gick ju både jag och minime i gång på. Det är så sött!


 Vackra blommor..
 Olika ställen i världen var uppbyggda med blommor och träd som passade in.
 Små legoharar..
 Parken hade flera fina vattenfall, modell stora och pyttesmå.
 Fina stenpartier..
 Det var oerhört rent och fint. Välhållet även om man kunde se att själva legobyggena var rätt gamla.
Jag hade kunnat gå en hel dag och bara titta runt i legovärlden. Man såg hela tiden nya saker och andra dimensioner.
Och jag som älskar hus i olika former, började ju direkt fundera på att göra en liten värld i trädgården.
Maken, han stod och tittade på ett av vattenfallen och kom på idén att det nog går att göra ett sådant bredvid den pergola vi nu jobbar fram.
Inte trodde jag att jag skulle få trädgårdsidéer av att åka med barnen på Legoland! :-)

När dom blir större, kan man släppa dom lösa i alla attraktioner och sen kan jag gå runt och njuta av parken! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar