Sidor

måndag 7 juli 2014

Min vita vrå..

Värmen har verkligen nått oss nu!
+28 mätte vi på förmiddagen! Så härligt!
Vi var iväg för att uträtta lite ärenden i den närbelägna tätorten och där var värmen olidlig!
Här ute är luften helt annorlunda.
Det är varmt, men havet gör att det inte är samma torra värme.

Vi hittade det vi skulle och lite till! ;-)
De här söta burkarna fick följa med hem. Perfekta! De små färgade kuberna lägger man i frysen, så att dom blir kalla.
Sen kan man ha vad man vill i burkarna. Fördelen är att sugröret inte kan smita och det har lock. Så får man heller inga getingar i drickat eller spiller ut det.
Jag ångar lite att vi inte köpte fler! Man kan garanterat dricka öl ur dem! ;-)

Sen hittade jag en ny dekoration till min "vita vrå" som jag har i trädgården. Jag älskar ju vitt!
Hade jag kunna, så skulle jag måla hela insidan av huset vitt! (klart att det går, men det kräver en massa vit färg, någon som vill måla och någon som orkar tömma huset....typ...)
Nu får jag nöja mig med en vit del i trädgården! ;-)

Min vita vrå är riktigt fin nu tycker jag. (Mina vita ugglor bor också i den här delen nu..)
Cykeln är sååå söt!
Vi var i närheten av Blomsterland och det kan man inte bara gå förbi, så vi tog en snabb titt..
På en reahylla stod detta hus. Lite trasigt.
Glaset på halva taket hade gått sönder.
Hm... men vad gör det?
Det är faktisk fördel med det, för man kunde inte öppna taket, som man kunde på IKEA varianten vilket gör det otroligt varmt där inne.
Så, trasig tak gör ju inget.
Jag tycker att det blev rätt sött! :-)
 Blommorna får liksom välla ut..
 Barnen badade och vi fixade lite med ved och ansade en björk.
Men, jag hann sola lite också! :-)
Man behöver ju inte "pressa" när man är här. Det gäller däremot att ha solkräm så att man inte bränner sig.
 Det är oerhört torrt överallt, så jag har stödvattnat rosorna, som är snart slår ut. Det kommer att bli en galet fin rosinvasion om bara en eller två dagar!

I morgon ska jag jobba en sväng på förmiddagen, men sen har jag planerat en lite annorlunda dag, för mig! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar