Sidor

torsdag 3 juli 2014

Dumma, dumma...

Mitt lilla växthus fick stå på mjölkbordet som dekoration.Lite mickligt att sätta ihop, en sött.
Sött som socker! ;-)
Kul att variera lite pynt. Jag vet precis hur det ska se ut på vintern! ;-)

Vi vaknade till sol i morse som ganska snabbt övergick till helmulet. Men varmt ändå.
Jag som hade ont i mitt bråkande knä redan på morgonen har mest bara hasat fram och klipp lite gräs och krattat.
Att bara sitta still funkar liksom inte. Jag blir sjukt rastlös.
Men det är svullet så att det syns. :-(
Helt plötsligt. Jag tror att jag har överansträngt det, för jag vet inte med mig att jag slagit i eller halkat eller så.
Det känns som en sträckning....Troligen är svullnaden vätska.
Skit, rent av. Jag har inte lust....
Nåja, morgondagen får visa hur det blir. Går inte svullnaden ner, får jag väl snällt åka in till någon jour av något slag...
Typiskt när jag tackat nej till återbesök på knämottagningen. Men det har ju blivit så mycket bättre av sjukgymnastiken. Jag har inte haft ont alls på länge.
Fan. Helt enkelt.
Jag hoppas att jag vaknar med ett inte så svullet knä i morgon! ;-)

Maken dök upp här ute idag med.
Igår när vi åkte kunde han inte följa med, så jag gjorde "sovautanmakepålandetpremiär"
På sommaren är det ju inget problem att sova här själv. (Inte ensam, barnen är ju här, men själv...;-))
Att vara här solo på vintern är ingen hit. Man är inte kaxig när det blir bäcksvart! ;-)

Lagom till han dök upp öppnade sig himmelen igen och det öste ner.
Kyligt som attan.
Det blev filt om man skulle kunna sitta ute och fika.

Jag har en hel drös med blommor som väntar på att komma ner i jorden. Men, just nu gräver jag som sagt inte så mycket eller gärna.
*sur*.
 Regn eller inte, mat i magen måste man ha.
Till det grillade köttet, gjorde jag min favorit potatis. Råstekt, med bara lite olja och lime salt.
Det blir såå gott!
Och sallad. Sommarmat.
Även om det liksom inte blivit sommar. Än.
Det har pratats om att värmen kommer till helgen. Jag hoppas verkligen det.
Man behöver tanka värme och sol, för att orka med hela långa vintern.
Visst, en solig och fin höst, kan göra underverk, men det är ändå på sommaren man laddar batterierna lite extra.
Märkligt nog, så har det bevisligen inte regnat speciellt mycket här ute. För det är torrt.
Vissa delar av gräsmattan är gul!
Och visst har blommorna vuxit, men inte jättemycket. Men där behövs värme.
Jag mins en sommar för en massa år sedan, när det var såhär grått och regnigt, men varmt.
Jösses vad allt växte.

Nu får vi trösta oss med en brasa och Ernst på tv! :-)
Det finns pyssel inne också det är inte det, men man vill ha sol!
Undras var man ska efterlysa den??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar