Sidor

måndag 14 juli 2014

Hur många löv kan det finnas....

I senaste Hus & Hem intervjuas Bosse Rappne och han får frågan om vad som är bäst med att ha en egen trädgård.
Han svarar "att ha sitt eget lilla paradis alldeles utanför sin egen ytterdörr."
Precis så är det!
Igår väntade jag regn hela dagen...Men det blidde inget! Snopet.
Det hängde i luften men ville sig inte riktigt.

Jag påbörjade mitt nya projekt.
Här står en al. Den ser inte så mycket ut för världen, men den ska väck.
Bara att börja nypa grenar och löv....
 När jag hållit på ett tag tänkte jag på filmen "hur många lingon finns det i världen"...fast mer "hur många löv kan det finnas på en al"...
En kort kvinnas bästa vän är en klippmojäng som når hööögt upp... Det funkade fint tills en plötsligt gick sönder. :-(
Det blir galet mycket ris. Jag är som sagt halvvägs ungefär, innan maken kan dyka upp med motorsågen..
Vi har numer en rishög som är enorm. Blir en fin brasa till hösten! :-)
 Jobbet fortsätter idag. Få se om jag kan laga min "avbitare" eller om jag måste ta till andra metoder..

Nu blommar nästan alla rosor!
Det är helt fantastiskt att jag får blommor nu utan att rådjuren äter upp allt.
När man drar igång en ny trädgård (vilket jag gjort. Det fanns inte en enda blomma när vi flyttade hit. Nada..) har man ju en bild på hur det ska se ut. Sen tar det år innan man ens är nära, för att allt tar tid att rota sig och växa, vissa växter visar sig stå på fel ställe och behöver flyttas osv.
Men nu är det på gång.
De växter som sattes sommar 1  har tagit sig bra nu och det börjar se ut som jag vill ha det.
Nu ska alla bara "mutta på sig" och bli kraftigare.

Den här rosen satte jag tidigt i våras!

 Flamentanz sattes för tre somrar sen men blommar första gången i år. De trivs inte helt bra, men jag ger mig inte! ;-)
 Ren njutning att gå runt och kika på vad som slagit ut...

 Det var ju en spännande fotbollsmatch igår. . Vi bjöd in grannarna på middag och match.
Och, det gäller ju att matcha duken..
 .....med förklädet! ;-)

 Det blev en spännande match och en sen kväll.
Vi har ju lyckats vända dygnet nu, trots att jag har försökt att inte göra det.....
Men det räcker ju med att "någon" somnar i bilen på eftermiddagen och sen är vaken halva natten för att sen sova länge på morgonen och så är det kört...
Vete sjutton hur vi ska få ordning på det. :-)
Eller, så struntar vi i det och bara njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar