Sidor

tisdag 15 juli 2014

En dag vid poolkanten...

Jag åkte med två barn och kom hem utan!
Så kan det gå.
Barnen ville inte alls åka hem. Så nu tillbringar dom natten hos farmor...
Vi tillbringade hela dagen vid poolkanten.
Riktigt varm emellanåt och sen en och annan regndroppe.
Barnen låg i nonstop.
 Jag solade näsan och läste...
 Och demonterade mitt projekt! :-)
Vips, en hög med pinnar och en påse skruv.
 Maken var i radhuset och tog emot nya köket. Som speditören verkligen lyckats röra till.
Ren tur att jag hörde min telefon och hann svara. Eftersom man ringde på hemligt nummer och på min lur när det var maken dom skulle ringa!
Och - man hade fel uppgifter, så chauffören var lite lätt uppjagad.
Men det löse sig.
Nu ligger allt i garaget och jag hoppas att det inte fattas alltför många skruvar.
Han packade också nästan alla plattor som legat utanför vår dörr i bilen.
Nu har vi ju ny uppfart! :-)
Dessa kommer till nytta här ute på landet, tillsammans med "plockepinn" som jag hade med mig ut.

 Här ska det hända grejer! :-)
Men inte förrän i nästa vecka.
Nu ska vi roa oss med barnen, kalasa lite och åka på ett litet äventyr.

Tanken var att vi skulle åka på kryssning till Åbo. Men, de hytter och resor som finns är inte kompatibla med hur många vi är.
Surt.
Man ska vara två vuxna och ha två barn. Annars kaikar det ur och bli lika dyrt som att åka en vecka till turkland!
Så vi la ner hela projektet.
Lämnar tonårsdottern hemma och drar på småbarnsäventyr.
Sen kommer jag och maken att åka på en kryssning bara han och jag. Vi måste ändå ha ett styrelsemöte! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar