Sidor

måndag 28 juli 2014

Man måste ha visioner....väl?

Idag har jag inte varit alldeles för uppkäftig. Det har varit varmt....Inte mer än senaste dagarna i grader, men tryckande och klibbigt.
Åska. Men vi har inte hört nåt.
Vi har varit som trasor...förutom barnen som legat i poolen. Jag har tyckt att den var för varm idag!

Tonåringarna drog vidare på nya äventyr och det blev så tomt och tyst när dom åkte.
Man vänjer sig fort med att vara hela familjen +.
Att bara vara fyra känns fjuttigt! ;-)
Men, Lilleman svalde gråten när han förstod att storebror faktiskt kommer tillbaks om inte nästa helg så helgen därpå.
Han tror inte riktigt på att han är tillbaks för att stanna.. ;-)

Förutom att skjutsa dem och handla har det gått i ultrarapid idag.
Jag hjälpe maken med att sätta upp ett stallage för virke och lägga våra gamla trappstenar vid garaget som ny trappa där.
Sen fick vi sitta och andas en stund.
Rosen Santana blommar något helt sanslöst nu.
Det är så lattjo att alla blommor kommer på samma ställe, så det blir som en jätteros.

Den ska jag ha på minste ett ställe vid pergolan.
Vi kikade lite på den idag. Jag har hackat bort gräs och räfsat av.
Sen började vi fundera runt stenarna(plattorna) som ska ligga där, men fick ge upp efter ett tag.
Det var för varmt!
Helt klart blir det här ett höstprojekt.
Plattorna är aningen för stora, så benen på pergolan blir lite "utåtspända". Alltså måste vi lägga dem på ett annat sätt.
Nu har vi inte fyllt upp med grus eller sand utan försökte få det rakt som det var.
Inte helt lätt.
Maken hävdar bestämt att vi måste fixa grus eller sand för att få det bra och jag får väl tro honom. ;-)
Just nu går det som sagt inte att plantera något ändå.
Förhoppningsvis blir det en lång och varm höst....Då kan jag gräva mig varm...

Det är galet varm i den här änden av trädgården och det måste jag tänka på när jag sätter växter.
De måste klara värme och stark sol.
Jag såg en jätteläcker idé i en trädgårdsbilaga idag! Så, nu ska en byrå som jag irriterat mig på göras om nästa sommar!
:-)
Den kommer att bli kanonfin i pergolan!
Det gäller att ha visioner och drömmar! ;-)

Nu ska jag städa ur gästrummet för gästerna som kommer i morgon. Och påbörja förberedelserna för de nya sängarna som kommer på onsdag.
För, i vanlig ordning, så innebär nya sängar att de gamla ska in i ett annat rum och den sängen ska in i ett annat hus....och plötsligt är kaoset ett faktum.
Det blir liksom aldrig klart! ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar