Sidor

måndag 7 april 2014

Påsk puss!

Det är lite mysigt med regn.
Jag är lite konstig, men det ÄR mysigt! :-)

Hellre det än frusna bilrutor liksom.
Dagen bara försvann. Lite hackad och lite malen.
Men jag hann med en massa jobb och kunde dränka en kund med dokument! Alltid lika roligt! :-)
Sen hämtade jag Lilleman och åkte till tandis med honom.
Vilket visade sig vara fel dag!
Men, jag är nästan hundra på att jag hade rätt och tandläkaren fel. Nästan.
För jag knappade in det i telefonen när jag stod i rummet...Nåja. Mest besviken var Lilleman, som skulle göra sista åtgärden idag och sen få åka till BR.
Nu blir det i maj.
Så, det var bara att åka hem igen. Han satte sig för att spela lite spel (alla dataspel är inte av ondo. Han blir jätte bra på att skriva svenska i det spel han håller på med nu...) och  jag jobbade lite till.
Det fina med att jobba hemma är att jag kan göra flera saker samtidigt!
Jag passade på att koka lite soppa eftersom jag hade en bit fisk liggande.

Skönt att slippa stressa med det eftersom jag hade första vändan hos sjukgymnasten idag.
Vi körde ett ganska lätt pass, men uppvärmning på cykel och sen 6 olika knäövningar på 30 minuter.
Lagom.
Nu la hon inte på speciellt mycket tyngd, men det kändes ändå!
Det får inte göra ont, så en övning var för tidigt..
Nu ska jag träna två gånger i veckan är tanken. Sjukgymnasten kommer att kika på min teknik och vikter varannan gång ca, sen kan jag träna för egen maskin.
Och det känns så skönt!
För jag är på gång! Jag känner att det tar på rätt ställen runt och I knäet.
Och nu får jag bra övningar.
Övningar som jag nu måste göra hela livet! Annars får jag ont igen.
Och jag SKA kunna ha mina högklackade pumps!
Annars kan man ju lägga sig ner och dö. ;-)

Så, veckan har börjat bra.
I morgon är det kursdags igen. Denna gång följer maken med på morgonpasset vilket blir kul!
Det är så ovant att vi inte göra allt tillsammans.
Sen direkt ifrån det till nya lokalen för att dumpa en massa grejer och göra i ordning och beställa mackor.
Och köra igenom vår föreläsning en sista gång.
Den workshop/föreläsning vi har på onsdag, fylldes på nolltid så att vi var tvungna att tacka nej till intresserade.
Och ändå är det fler deltagare än vi brukar ha. Det är kul!
Dagen blir lång, men inte lika stressig som vi trodde för kompisar fiska med sig båda våra barn hem!
:-) Och matar dem! :-)
Höjden av lyx!
Onsdagen blir också lång, så lång att farmor får hämta barn och mata dem! :-)
Vi ska nämligen på Hamburger börs! :-)

Sen längtar jag till fredag! Då kommer min lille älskling hem! :-)
Det blev lite bonus att få hem honom på påsklovet, det hade jag inte räknat med!
Så nu blir det garanterat en puss till påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar