Sidor

måndag 14 april 2014

Hur man roar sig en måndag...

...Man börjar med att känna på söndag kvällen att det känns som att jag fått grus i ett öga..
Tänker att det går väl över..
Vaknar måndag morgon av att gruset är kvar med den enda förändringen att nu gör det ont!
Skaver. Svårt att säga var, men det är inte skönt.
Väcker maken.
Plockar fram ficklampa, ögonskölj och tops.
Han ser inget som ser ut som skräp. Men ont gör det. Fan.
Jag som skulle till kund, vilket innebär en timme i bil. Med syn på ett öga, typ.
Det gick ju inte.
Så det var vara att messa kunden, åka med barnen till fritids och dagis och själv sätta sig på ögon akuten.
Men, om man ska sitta på akuten, så var idag en bra dag! :-)
Påsklov!
Jag behövde inte vänta så länge.
Maken stannade kvar när han såg att det var lite folk och satte sig utanför och hade telefonmöte.
Fördel med att kunna jobba överallt ;-)

Så kollade läkaren mig. Och - vilka fina grejer dom har numer. Jag mins när jag var liten och fick ett spån i ögat.
Då petade man I ögat. inte så skönt.
Nu fick jag sätta mig med huvudet i en apparat med en stark lampa. Sen lyfte läkaren på ögonlocket och kikade runt.
Inget skräp. Men dock ett sår.
Hur det kommit dit vet ingen. Inte ens jag! :-)
Men, det kan ha varit ett skräp som vi lyckats få ut när vi sköljde men som gjort ett sår.
Eller, så har jag petat mig i ögat vid något tillfälle och nu gick såret upp när jag gnuggade mig i ögat tex.
Och man petar sig ju i ögat då och då med maskaraborsten. Det var tydligen jättevanligt och ofta får man inga besvär förrän långt senare.

Nu fick jag penicillindroppar och sen andra "mjukgörande" som jag ska ta till natten i ca 6v!

Så, vid 11 var jag hemma igen. Och fick ta mitt planerade kundmöte över telefonen i stället.
Tokirriterande.
Nåja, jobba hemma då tänkte jag.
Men det gick inte så bra.
Jag blev jättefort trött i ögat och solen, som skinit så fint idag, var inte heller bra.
Det blev till att sitta med solglasögon, inne!
Jag hoppas att det är bättre i morgon. Det här är inte kul.

Men, nu är jag bara 50:- ifrån frikort! :-) Sen kan man köra en massa akutbesök gratis resten av året! ;-)
Lilleman blev mer än lycklig idag när storebror hämtade på fritids. Den lyckan!
I morgon kommer han att åka på att hämta båda! :-)
Direkt bestraffning för att man rymt! ;-)

Såhär vackert är det på grannens uppfart.
Vi har fortfarande en gyttjepöl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar