Sidor

måndag 28 april 2014

mer färg till folket!

Idag har jag fått mer motion än jag fått på typ ett halvår.
Det plus polleninvasionen borde egentligen betyda att jag får ta ett glas vin idag, trots att det är måndag! ;-)

Jag började dagen med ett besök hos min sjukgymnast. Träna knä i dryga halvtimmen.
Hon har lagt till lite övningar och fler reps nu.
Känns bra.
Och, idag kom jag upp till högkostnaden! Sedärja!
Så nu borde man springa hos doktorn för _allt_ fram till mars nästa år! ;-)

Sen, åkte jag iväg med bilen till verkstaden för att få nya sommardäck.
Jag har varit lite nervös över att fastna i en poliskoll, för de var nästan helt släta!
Nåja, eftersom att det skulle vara nya däck på gamla fälgar, så tog det en stund. Vilket gjorde att jag lämnade bilen och gick hem till fots.
Eller, jag tog en sväng förbi apoteket för att bunkra mer allergimedikamenter till flera av oss.
Jädrars vad det"pollar" nu.
Men, när jag var halvvägs framme, om jag på att jag ju lämnat ifrån mig mina hemmanycklar tillsammans med bilnyckel!
Smart!
Det var bara att vända och gå tillbaks och sen iväg till apoteket.
Sen hem, för att jobba lite och äta lunch. Mitt i lunchen kom plinget att bilen var klar, så, hopp i skorna igen och gå för att hämta bilen.
Det blev en timmes promenad! :-)

Och det är kanon att det inte gjorde det minsta ont i knät! :-)
Det tar sig!

Eftersom jag behövde nya jobbkläder ganska akut, drog jag iväg till det nyöppna köpcentret som byggts, mitt I det område där det redan finns en massa butiker!
Hm..men, det måste ju ses.
När jag var halvvägs där stod polisen och tog blås/hastighets och däckkoll! Fast i motsatt färdriktning!
Va! Nu när jag hade klarat en koll! Typiskt! ;-)

Det nya shoppingcentret var fräscht och fint och jag som inte är så "H&M:ig" gillade den butiken skarpt!
Dom hade allt! Tom inredning!
Jag hittade en jacka jag letat efter länge till Lilleman. Helt enkelt en tunn, billig en som han inte blir övervarm i och där det inte gör något om han har sönder den eller glömmer den.
Så, 200:- är perfekt! :-)
Han fick också två par färgglada brallor. Han är så fin i färg. Och det gör livet lite gladare.


Minime, fick en keps som jag hoppades att hon skulle gilla och ha. (Hon och mössor/tofsar går inte så bra, vanligtvis. Hon vill ha dem, men HAR dem inte så att säga...)
Den här var jättefin och hon gillade den.
Nu får vi se om den sitter på knoppen också...

 Själv gick jag "all in". På färg!
Äntligen är det färger igen! Hela förra året var det bara mörkt och murrigt. Skittråkig.
Jag har ju oftast svart "kostym" i jobbet, eller grå.
Och då blir det lite roligare med färggranna toppar till. Najs!

Jag hittade en jättefärggrann kjol, som blir snygg till svart kavaj.
Och en skitsnygg scarf!
Mera färg till folket!
Så, nu fattas det bara två plagg i min garderob, sen är den komplett...för ett tag! ;-)
Jag vare sig orkade eller hann leta dessa idag, det får bli en annan dag...

Direkt ifrån shoppandet drog jag till dagis, där man hade ett lite annorlunda föräldramöte.
Barnen läste ramsor och visade vad man gör på gympan/dansen.
Dom är jätteduktiga och så söta att man bara dör!
Nu är det inte länge kvar i den miljön!

I morgon är det kursdag igen.
Jag ska få träffa min "idol" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar