Sidor

söndag 6 april 2014

Jag tröttnade...

Det är lite mysigt när man vaknar av att barn tassar upp och tittar på tv...
Man hinner drar sig lite och vakna i lugn och ro
Igår solen sken och det såg jätte fint ut. Men blåste svinkallt!
Men, jag röjde lite på baksidan.
Klippte och rev bort torkade blommor och klippt ner buskar. Jag hann inte riktigt allt, så nu ser det inte så kul ut.
Men när jag väl krattat undan blir det bra.
Maken åkte för att panta och slänga skräp. Jag tog minime med mig och skjutsade lilleman på kalas.
Sen blev det Ö&B.
Jag fyllde en vagn med grejer till nya jobb lokalen.
Sånt som bara "ska finnas" och som "någon" ska fixa. Nu finns det mest nödvändig för att man ska kunna vara där.
På måndag blir det en sväng till IKEA.
Jag tog en sväng in på Jula när vi ändå var i krokarna för att se om växthuset jag vill ha fanns.
Det gjorde det inte. 
Jag vet inte hur länge det ska dröja innan dom får in det! Jag orkade inte vänta. Mina bebisar behöver värme nu.
Så jag köpte den billiga plastvarianten. Det får bära eller brista.

Jag vet sen tidigare att de inte håller så bra mot blåst tex. Men, för 140:- så är det väl bara att köpa ett nytt om det seglar över balkongräcket.
Nu har mina bebisar fått värme! :-)

Lagom när maken var klar med sopor och sommardäck på sin bil, var det dags att hämta på kalas.
I den vevan ringde svågern och ville bjuda på middag, så vi samlade ihop oss på fem minuter och drog.
Farmor hade köpt en ny fin bil, som vi beundrade lite, innan vi käkade.
Mysigt.
Idag vaknar vi till regn. Ganska mysigt det med...
Jag hade ju lovat mig att inte jobba nåt i helgen..men det sket sig redan i fredags..:-)

Tur att säljarna inte kan läsa mail hemifrån! ;-) Det är inte ok att maila folk kl 23 en fredag, men, när jag kom på det som måste funka i början av veckan, så var det bara att fixa det, så att dom har all info på måndag morgon.
Det gäller att ha huvudet med mig nästa vecka.
Idag blir det också jobb.
That´s life.

Det går mycket tankar åt alla möjliga håll nu.
Jag har inte bara tröttnat på att vänta på ett bra växthus. Jag har tröttnat på vissa andra saker och företeelser också.
Tänker, funderar... Reviderar min plan.
Tänker ännu mer...
Väger för och emot. "tänk om"..."tänk om inte"...
Mycket kommer att klarna i veckan. Men hur det än blir, så vet jag att jag kommer att ta nya beslut under sommaren.
Revidera.
Förändringens vindar blåser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar