Sidor

lördag 12 april 2014

Lördagsövning.

Helg.
Skönt!
Fredagen var lite onödigt spännande. På flera sätt.
Maken åkte på ett möte, som gick som planerat. Toppen bra. Det löser en massa praktiska problem.
Så kan vi bocka av det. :-)

Själv åkte jag på ett annat möte. Spännande det också men mest för att jag var nyfiken och blev tillfrågad.
Känslan efteråt var lite att jag inte tror att man är beredd på den förändring som man efterlyser.
Man säger en sak och signalerar en helt annan.
Men, det var jättebra för mig.
Att se att det som efterfrågades och ansågs svårt, inte var det. Min kompetens ligger på fler plan och de jag träffade blev lite förvånade över det.
Kompetens kan nämligen se ut på flera sätt. Och det kan bli lite knepigt om man har en föreställning om hur saker är och sen får se att det kan vara helt annorlunda.
Och om man förväntar sig en sak och får en annan. 

Så nu ska det bli jättespännande att se om de vågar tänka nytt och annorlunda eller inte.
Det är inte alltid det funkar.
En katt bland hermelinerna, kan bli jättebra eller jätte fel. Och man måste vara modig.
Alla är inte det.
Så, det ska bli otroligt kul att se om modet finns eller om man vill ha det man alltid haft och göra som man alltid gjort eller om man vågar vara kreativ.
Kreativitet kan vara otroligt skrämmande.


Själv är jag lite ambivalent.
Det finns fördelar men det finns nackdelar. Som med allt.
Är det det jag vill, eller inte?

Så jag lämnar det åt "ödet" ;-)
Ibland vill och kan man inte välja och då är det jättebra om någon annan väljer åt mig! :-)
Så, jag lämnar det och återgår till det jag har fullt upp med nu.
Och lite annat. :-)
Men, det är skönt med helg. Det har varit en omtumlande vecka.

Jag hämtade den försvunna sonen på flygplatsen på kvällen. Så mysigt att ha honom hemma en sväng.

Han bor onödigt långt bort.
Idag tog vi en sväng till Tom titts för att rasta barnen. :-)
Det  är ett kul ställe, men dyrt!
Jag blev skitsur på att man tar en femma för skåp att förvara kläder och saker i. Och man får lägga i en femma varje gång man öppnar skåpet!
Så det gäller att inte glömma något! Det kunde man fasen bjucka på när det kostar 800:- att gå in!

Jag har även roat mig med att rensa ur Minimes garderob. Vi tycker inte att hon växer, men bevisligen gör hon det, för en massa kläder är för små.
Och vissa går inte att få rena.
Så nu har jag rensat ur och i morgon ska hon och jag åka och shoppa lite nytt.
Det känns som att våren kom av sig en smula, så jag har inte varit så sugen på att köpa vårkläder, men nu finns det ingen återvändo.
Men just nu, ska jag lägga mig på soffan och göra ingenting. Jag måste öva på det! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar