Sidor

söndag 13 april 2014

Finfint!

Sagt och gjort.
Idag rensades minimes garderob ifrån allt som var för smått och inte längre fräscht.
Två papperskassar...
Sen åkte vi till Lindex. Där var det REA. På riktigt!
En massa fint hittade jag till henne..
Klänningen med katten på tex. De andra två kommer ifrån H&M.
Där behöver man inte rea. 50:- för en klänning till ordinarie pris!

 Koftan var på rea. Hade den funnits i vuxen storlek hade jag också velat ha den! :-)
Jeanskjolen kunde jag bara inte låta bli. Så söt!
 Den stöta T-shirten hittade vi på Lindex och alla leggings på H&M.
 Mjuksibrallor på rea på Lindex.
 Bamsetröja på rea och blommig topp ifrån H&M.
 Söta toppar ifrån Lindex. Jeans till rea och t-shirtarna tre för två.
 Även Lillman fick nya tröjor..
 Jeans och mjukisbrallor..
Plus strumpor och underkläder.
När vi kom till kassan på Lindex (de bakom oss i kassan var inte glada.... ;-)) säger tjejen i kassan "du har ett reaplagg för lite"
Vadå för lite? undrade jag. Jo, det var nämligen "ta två och betala för en" på allt rea!
Det gjorde ju inte ont! :-)
Så, nu är Minime ekiperad för hela våren och sommaren! Så skönt!
Hon är petig med vad hon ska ha på sig och riktigt duktig på att kombinera kläder. Men, när det har varit lite tunt med kläder nu så har det varit en kamp varje morgon.
Ofta har det hon velat ha legat i tvätten.
Eller så vill hon kombinera med något som är för smått.
Och, plötsligt så vägrar hon jeans!
De sitter inte bra, det skaver och gör ont.
Så, idag blev det då "jakten på den perfekta byxan". Och de fanns på H&M. Det ser ut som jeans, med fickor och allt, men är leggings.
Perfekt!

Jag fick även ett tokryck och fick alla "inneboende" att städa efter sig. Vardagsrummet som lätt och jämt bli rett lekrum, är nu ett vardagsrum igen.
Det är lite så när det är lite rörigt i huvudet, då måste jag ha städat runt mig. Annars går jag varm!

Nu ska det bli skönt med påsk. En långhelg på landet. SOM jag behöver det!
Frisk luft. Promenader. Salt havsluft. Vila. Promenader. Eftertanke.
Nu går jag och väntar. På att andra ska göra sitt. Och jag är så dåligt på det!
Att inte kunna kontrollera. Bestämma. :-)

Det är tur att maken och jag har en sådan kommunikation som vi har. Rakt in i kaklet.
Utan filter.
För det snurrar massor nu. Det är kul med stora jobb som rullar in, men samtidigt ställer det stora krav på oss.
Det blir bra. Det blir toppen!
Men just nu är det lite kaotiskt.
Jag får öva på mitt tålamod....som jag inte har så mycket av! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar