Sidor

söndag 27 april 2014

Den bästa tiden är nu....

Nu är det gott att leva!
"Den bästa tid är nu" brukar man ju sjunga och man måste ju hålla med!
Nu har man hela fina och varma perioden framför sig och det är ju bara underbart!

Dock, fick  jag ge upp igår och tugga i mig en allergitablett. Jag kunde knappt andas när jag skulle gå och lägga mig.
Och jag vaknade mitt i natten av att det plötsligt gick lättare att andas igen.
Så nu får det bli två om dagen en period.
Jag vill ju verkligen njuta av varje solstund och alla blommor nu.

Idag åkte vi på jakt efter lite skugga dock!
När vi flyttade in, trodde jag inte att det skulle bli så varmt på vår baksida. Men, det blev det!
Även om vi bara har kvällssol så är vi i en "grop" som gör att det liksom står still och blir rena grytan mitt i sommaren.
Så, för att kunna äta ute behöver vi lite skugga.
Förra hösten köpte vi en markis på rea, men när vi satt på landet förre helgen och tittade på vilket skick markisen vi har där är, bestämde vi att den nya som vi ännu inte hunnit sätta upp, ska ut dit.
Så, vi kikade runt lite och hittade ett stort parasoll, som gick att vinkla på Jysk.

Men, i vanlig ordning när det gäller Jysk, så har dom fina grejer på sin hemsida och i reklambladen, men aldrig något hemma.
Så, vi gick tvärsöver gatan till Rusta och köpte ett!
Nu kommer vi att klara hela varma sommaren! ;-)

 Jag har tillbringat stora delar av dagen med näsan i solen.
Och solat mina kritvita ben!
 Solen har verkligen värmt hela dagen.

 Barnen har roat sig med att ha vattenkrig hela dagen.
Som flest har dom varit en 12-15 stycken.
Ljudnivån har varit hög, men man måste ju njuta av att dom har så kul!

Så, då är man där igen.
Söndag. Sol. Arbetslusten är noll! ;-)
Kan man inte bara bestämma att nu är det sommar och då gör man så lite som möjligt?
(Men, jag blev troligen grymt uttråkad på nolltid...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar