Sidor

måndag 3 september 2018

En vecka kvar.

Helgen har kommit och gått.. och nu känns det att det är länge sedan vi var på landet!
Jag längtar nåt helt galet. Jag kan känna doften av fuktig trädgård. Och jag tänker på hur otroligt vildvuxet det måste vara överallt nu.
Högt gräs och rosor som växer över alla bräddar!
Men, vi kan inte åka dit på ännu två helger. :-( Men sen!

Vi började fredagen med ett informationsmöte om jobblördagen. Så spännande att höra om planerna och vad som ska hända framöver.

Det var full rulle i centrala delarna redan på fredag kvällen och det är massa roliga aktiviteter hela helgen.
Och helt omöjligt att vara på flera ställen samtidigt, även om man skulle vilja. :-)

I lördags vaknade jag innan klockan, vilket var tur, för jag hade glömt att ställa den!
Men, jag var i gymmet klockan 8!
25 minuter styrka och resten löpband och klar klockan 9.
Sen var jag helt galet hungrig!
Vi har fått en stor burk äppelmos av svärmor så jag testade att koka havregrynsgröt med "lite" mos på.
Jäklar så gott!
Plötsligt går det att äta gröt! :-)
Så, nu blir det gröt på morgnarna ett tag...
Sen var det bara att fixa till sig och åka och jobba.
Det var riktigt kul och tre timmar försvann på ett kick!
Många kom och pratade med oss vilket är kul.

När jag kom hem väntade maken och barnen på mig.
Barnen fick bara veta att vi skulle iväg någonstans men inte vart. Lilleman blev ju lite lätt avis när vi var på Hardrock Café i Köpenhamn!
Nu åkte vi dit, men i Stockholm. :-) Han blev lite lätt glad...
Minme åt Mac and Cheese... på en gitarr! :-)

Lilleman fick äta sin jättegoda honungsenapssås.
Gott! :-)
Men - maten var godare i Köpenhamn och restaurangen både nyare och renare.
Det var lite shavigt här måste jag säga.

Men mycket fint i butiken! :-) Minime fick en jättefin t-shirt.

Och sen tog jag bara slut. Jättetrött!
Huset behövde städas, men jag orkade inte.
Det gäller att hålla efter nu så att den fina städningen jag gjorde efter semestern håller sig...

I söndags var jag trött och sov lite längre, men det blev ändå gymmet. Tom maken hakade på! :-)
Och eftersom han ville gymma, så blev det bandet för mig, vilket passade bra.
Jag försöker ha ett pass i veckan som är lite längre och lugnare. Nu blev det lite blandat med intervallmotlut en stund.
Det är skönt att bli alldeles genomkörd så att svetten bara rinner på ryggen. Härligt! :-)
Härligt att få ihop 5000 steg redan innan frukost!
 Resten av dagen blev lugn och skön. En riktig söndag!
Och vi fick besök av vår lilla favoritkille!

Jag fick äntligen gosa med lilla barnbarnet vilket är flera veckor sedan nu!
Det är väl nackdelen med att få barnbarn så tidigt, att det liksom är fullt upp hos oss också och helger och veckor bara går, så vi hinner inte ses så ofta som jag skulle vilja.
Han växer ju så det knakar och är verkligen "med" nu. Jättenyfiken och jollrar och garvar. Han blir ett riktigt liten charmtroll.
Jag skulle vilja pussa på honom varje dag, men som tur är så kan jag följa hans växande på mammans instagram! :-) Fina grejer det!
Sen måste vi få till det lite mer, för snart kommer han att bli blyg och då måste man träffas ofta för att han inte ska glömma en.

Så blev det måndag. En vecka kvar till valet.
Det är i fokus här av många olika orsaker och vi längtar alla nu.. Jag är gräsänka och kommer att vara det till måndag..typ.
Det är ju mycket prat om det på jobbet, förstås, både på riksnivå men även på kommunal nivå, eftersom att det påverkar våra uppdrag vem som styr.
Det är oerhört spännande, men nu är det tur att det snart är över för denna gång.

Idag var det en rolig måndag!
En kollega som varit på föräldraledighet kom tillbaks idag. Det är jättekul! Vi är ju inte så många på vår sektion så det är kul att vi är fulltaliga nu.
Det är lite lustigt, men nu när vi för första gången på 4 år är fulltaliga, då är frånfallet på vår "systersektion" total.
En har slutat, ganska akut. En ska gå på föräldraledighet, två är sjukskrivna och det är allmänt lite kaotiskt.
Det får liksom aldrig vara helt lugnt på alla fronter.
Jag erbjöd mig idag att ta tag i en grej som ska vara klart ganska snart, för att underlätta för dem.

Sen- var det ju DEN måndagen!
Dagen D, som egentligen var i lördags. 1 September och då hoppar årets Låna& Läs på Akademibokhandeln.
Många spännande böcker är det med den här säsongen. Så många jag vill läsa!
Jag började med den jag vet är bra. :-)

Så, nu blir det en läshöst. Som jag längtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar