Sidor

fredag 7 september 2018

Upploppet.

Upploppet. Det känns att det är på upploppet nu, valet.
Så skönt att det är på söndag, samtidigt som det är lite läskigt faktiskt.

Vi, lever ju med politiken i vardagen på flera sätt i och med att vi både jobbar i politiska organisationer och är engagerade på andra sätt.
Jag har varit gräsänka i ett par veckor nu och bara träffat maken korta stunder på morgonen och när han pussat på mig när han kommit hem. Full rulle.
Och nu är alla trötta! :-)
Och faktiskt lite rädda, för valet kan gå precis hur som helst. Hyfsat bra eller käpp rätt åt skogen.

Nåja, en jobbvecka har det varit ändå. En bra sådan. Det har inte riktigt dragit igång på riktigt än och - vi går ju lite i ett vakuum och väntar på söndagens resultat.
Inga stora beslut tas nu.

Jag åkte iväg på ett möte i början av veckan och orkade inte ta bilen. Det är stort när det gäller mig! :-)
Att föredra kommunalt! Det är dit jag velat komma denna höst och har med vilje tackat nej till ett parkeringstillstånd, för att jag ska låta bli att ta bilen om jag absolut inte måste.
Jag ska cykla eller gå!
Och nu tog jag tåget och gick sen.. Hade jag tagit bilen hade jag ändå fått gå en bra bit.
Jag är väldigt känslig för dofter och många dofter är förknippade med minnen.

När jag klev av tåget och in i gånget som går över spåret, så slog doften emot mig med full kraft!
Plötsligt, var jag 15 år tillbaks i tiden.
Här, klev jag av många gånger och maken stod där nere och väntade på mig! :-)
Jag mins hur det ändes i magen och i hjärtat och hur det doftade.
Hur han doftade!
Jag messade bilden till honom och han fattade direkt! :-)

 Det är märkligt det där.
När jag var mitt uppe i min skilsmässa så var just det där en stor sorg hos mig. Att avsluta ett långt förhållande med massor av minnen och "oss" (sen var just detta "oss" inte speciellt bra, men ändå..) och börja om med en fullt främmande människa (ok jag hade ju rent logiskt kunnat träffa en person jag kände också förstås...:-) ) som jag inte skulle ha några minnen med.
Och så blev det ju när jag träffade maken. Vi var ju två blanka blad för varandra.
Men - nu har vi ju fyllt på och har flera tjocka pärmar med minnen. :-)

Det var ett spännande möte och föreläsning om sociala medier. Som jag ju älskar!
Nu måste jag bara ge mig tid att titta på tipsen vi fick och använda dem också.. :-)

 Det var helt fantastisk varmt och vackert väder! Rena sommarvärmen..
Jag försöker låta bli att dricka blaskkaffet på jobbet som är rent äckligt och dricker nu massor av te i stället.
Men då, på väg till kontoret så blev jag så kaffesugen så det var inte klokt.
Så, jag köpte mig en dyrkaffe! :-) Med vaniljsmak.
Gott, gott!
 Jag kämpar ju konstant mot sockersuget och det går lite sisådär får jag ju säga.  Ska jag låta bli så måste jag ju kapa allt socker överallt vilket alltid är så otroligt svårt.
Men, jag måste jobba där jag kan och ta bort så mycket som möjligt.
Och träna.
Att ta bort sockret är ju lätt när eftermiddagsfikat ser ut såhär... Jiises!

Men, träningen går jättebra!
Jag går och cyklar till jobbet varje dag och tar tom lite omvägar ibland när jag går. De dagar jag vet att jag inte hinner/ kan gymma då försöker jag gå till fots, för att få lite fler steg och tid.
Andra dagar cyklar jag, vilket ju tar 10 minuter max.

Men, jag har också tränat flera gånger i veckan senaste veckorna vilket jag är toknöjd med.
Jag har lagt mig på att vara nöjd med om jag får till tre pass i veckan och då gärna styrkepass.
Och tre går bra även om det blir fredag, lördag och söndag. :-)
Ofta blir det fredag och söndag och då är det också lättare att träna just styrka. På morgonen är det lättare att bara ställa sig på löpbandet en stund eller köra styrka med egen kroppsvikt.
Ska man lyfta tung, behöver man ha ätit bra innan och vara pigg i kroppen. Morgonen är inte helt bra för det.
Men att svettas skönt är bra.
Så det blir ganska blandat nu, vilket är skönt!

Den här veckan tränade jag först både lördag och söndag, sen blev det lätt träning på måndag och tisdag morgon (jag gick inte ens ner till gymmet) och sen styrka onsdag kväll och nu fredag.
Det känns i kroppen och det är så skönt!
Och - idag kunde jag lägga på 2 kg till på stången! Wee! Jätteskönt! Det går framåt.
Nu hoppas jag bara att jag inte bli förkyld som alla andra nu varit, det skulle vara så typiskt.

Sen, efter träningen unnade jag mig en jättegod meze! Mums!

Och dagens härligaste!
Jag har köpt biljetter till Ozzy i februari!
Vi har pratat om det så länge att vi vill se honom live, men det har inte blivit av. Nu kommer han till Sverige och det är troligen sista svängen. Han är gammal nu och rätt sliten.

Jag trodde inte att vi skulle komma åt några biljetter och vi funderade på sjutton vi skulle få loss några.
Men, se då hade en bekant sett mitt nojjande över det och messade mig och frågade om han skulle köpa biljetter till mig, för han fick förköpa!
VA!
Där ser man vad sociala medier och nätverk kan betyda! :-) Det är inte bara av ondo!
Så, han, gulle, köpte biljetter till oss idag! SÅ härligt!
Nu ska vi äntligen få se "vår" Ozzy. Vi, maken och jag har inte "en låt", vi har en artist! :-)

Härliga tider.
Nu ska vi ta oss igenom den här helgen och sen, sen är det valvaka.
Spännande värre.
NU ska jag lägga mig i mjuka sängen, titta på valdebatten och dricka ett liiitet glas vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar