Sidor

tisdag 11 september 2018

Feberdimma.

Så var helgen och valet över.
Och jag har klivit ur feberdimman!

I lördags pep jag och de två små iväg och mötte upp stora sonen med familj. Vi käkade lunch på IKEA och shoppade lite.
Vi hade tänkt fika också, men när vi kom så långt, då hade fiket stängt! Va!
Nåja, vi fixade flera ärenden på lite olika ställen och det var galet mycket folk överallt. Usch.
Jag är inte gjord för köer och trängsel!
Nu visst vi ju att det skulle vara mycket folk i rörelse, så det är ju bara att bita ihop.

Men, jag kände mig lite ovanligt varm. Men- solen sken och det blåste tom varmt, men jag var ändå varm och kladdig.
Väl hemma, så kände jag hur det började riva i luftrören och hur jag bara kroknade.
Fint.
Varmt te med honung och sen la jag mig löjligt tidigt för att sova bort bacillen.
Vaknade på söndagen, ännu ruttnare och med rätt hög feber.
Så, det var bara att ge upp och bädda ner mig.
Maken, han var iväg hela söndagen på flera olika uppdrag och grejer, så barnen fick pyssla om sin stackars sjuka mor! :-)

Alltså att man kan producera så sjuka mängder snor!
Fy sjutton! Och hostan! Djup och skrällande, skit äckligt.
Så gårdagen låg jag i soffan hela dagen och sov mesta delen av tiden. Och lyssnade på resultatet av valet med ena örat.
Och riksdagsvalet blev man ju inte klok på. Blir intressant att se hur man löser det.
Kommunalvalet gick bättre. :-) Det är galet jämt, men där kan man åtminstone se vilket block som blev större. Det blir alltså ingen större förändring för oss.
Skönt.

Som tur är hade jag inga stora grejer inbokade i början av veckan, så jag kan verkligen vara sjuk "i lugn och ro". Men - i morgon ska man öppna min bråkiga tand igen för att se om inflammationen är borta så att det går att stänga den.
Jag tror inte det tyvärr. Men - jag fick fullständig panik i söndags över att behöva flytta tiden, för det finns inga tandläkartider här.
Flyttar jag tiden i morgon får jag vänta till slutet av oktober och det vill jag inte.
Men, idag vakande betydligt piggare och febern är lägre, så jag hoppas att jag kan fixa det i morgon.
Jag har inte avbokat tiden i alla fall.
Huvudsaken att jag inte är täppt i näsan eller full i bihålorna, för då blir det jobbigt att vickas "upp och ner" och sen få dukar och skit över näsan.
Det får jag ju nästan panik över ändå, utan att vara förkyld.

Så, nu hoppas jag att det vänt. Jag har en hel del kuligt inbokat i slutet av veckan och hela helgen, så jag vill verkligen vara på benen.
Sen får vi se om make och barn håller sig på benen...
Nåja, det känns ändå som att nu är vi tillbaks i vanliga rutiner igen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar