Sidor

tisdag 18 september 2018

Höstkickoff.

Förra veckan gick löjligt fort med tanke på att jag jobbade tre dagar, varav bara två på kontoret.
Jag är fortfarande hostig och flåstet är noll!

Men jag är så otroligt nöjd med att jag blev tillräckligt frisk för att fortsätta min kamp med rotfyllningen som hållit på ett halvår nu.
Jag fick full panik när jag blev sjuk, 4 dagar innan jag hade tid. Det är nämligen nästan omöjligt att få tid till folktandvården här. En missad tid innebär minst 5 veckors väntan på ny tid.
Helt värdelöst.
Jag är ju inte helt nöjd med dem heller, trots att jag vet varför det är som det är. (Jag har träffat chefen på ställen genom jobbet och vet vilka utmaningar de har och varför...)
Man får nästan alltid en annan tandis än den man var hos gången innan. Lilleman flyttade jag ju för att han skulle få samma tandläkare varje gång.
Det spelar ju ingen roll egentligen om man får en ny, om den läser ens journaler, men det görs ju inte.
Vilket blev trassligt förra gången.
Nåja, nu fixade jag att åka utan att hosta ihjäl mig.. Det är ju skitäckligt att vickas upp och ner och sen få hela ansiktet inplastat och spritat.
Uäk! För att inte prata om att man får kramp i käken efter en stund.
Men, nu bedövade han rätt rejält redan innan, tack för det, för att sen rensa alla tre rötter. Det gjorde inte ont nu, men jag kände ju att han pillade runt och en kort sekund att han hittade en nerv.
Men tydligen så blöder det inte längre..
Så han fyllde rötterna och la en tillfällig lagning, som ska göras permanent om 5 veckor om jag inte har ont eller så.
Suck.
Börjar den bråka igen, så kommer jag att be dem rycka den.

Nå, efteråt tröstade jag mig med att byta bok. Nummer två av de böcker jag får låna.

Fredagen var alltigenom härlig.
Vi började med en fantastisk frukost, innan vi satte oss på möte. Jag och en kollega höll en kort dragning som gick bra.
 Sen försökte vi jobba det som var kvar efter lunchen, men det gick sisådär faktiskt.
Av lite olika orsaker så blev vi sittande för att prata om en massa saker.

Sen hände grejer! Plötsligt ringer maken och berättar att den bil jag ska ha över helgen gått sönder!
Va fasen!
Som tur är, fick han tag på verkstaden, som kunde ta emot bilskrället (som nu ska säljas!) och så fick han ut en hyrbil.
Men paniken var nära! Så typiskt..

Sen, när jag klev ut från kontoret, åkte två poliser iväg i full kareta från sitt garage som ligger rakt över gatan.
Jag såg när jag cyklade hemåt att dom inte åkte så långt.. och sen dök det upp en helikopter.
Vad är det nu då, tänkte jag.
Det visade sig ha varit en skjutning i centrum. Suck då..

Nåja, jag åker hem, packar ihop mig snabbt som sjutton för att jag ville hinna igenom stan innan köerna kommer igång.
Jag hoppade in i hyrbilens, om jag direkt blir lite småkär i och åker.
Och hinner precis genom stan innan det blir fullt i alla filer. Som tur är så åker jag mot trafiken denna gång.
Så, det gick snabbt och smidigt och jag klev in hos värdinnan som person nummer 2 av 7 gäster.
Den årliga "tjejträffen" som verkligen är höstens kickoff.
Jag har haft flera personliga kickoffs i år! :-)

Det är en helg vi alla verkligen längtar efter och prioriterar. Vi är egentligen 12 som umgåtts och hörts av till varandra nästan varje dag i 12 år. Sen är vi några som känt varandra ännu längre och en väninna har jag känt i 25 år.
Vi kan prata om allt och prata verkligen om allt. Vi försöker vara varandras stöd i livet.
Och det har varit ganska turbulenta år för många av oss.
Vi 7 som var där nu, har tillsammans 23 barn! Bara det är ju en enorm styrka.
Men, det är ju lätt att förstå att det händer grejer när man har 23 barn, varav de yngsta är i 9-10 års ålder och de äldsta närmare 30.
Bara att uppdatera sig med varandra, äktenskapen, barnens liv, jobben, svärdöttrar och svärsöner och numer även barnbarn.
Vi pratar nonstop från tidig morgon till sen kväll för att hinna bli klara! :-)

Sen ska det ju hinnas äta gott och dricka gott.

Och vi har ett par butiker vi alltid besöker och ett fik.
Allt enligt tradition. :-)
Vi hade en helt fantastisk solnedgång som vi beundrade innan det blev för kallt att sitta ute.

Tyvärr hängde min förkylning kvar, så jag hostade som ett tok och hade nog feber på lördagen.
Skitont i bihålorna som jag fick bort med massa Ipren.
En annan väninna mådde också lite risigt, men det är det som är det fina i detta gäng, man kan lägga sig på soffan och vila lite om man vill.

Det är härliga människor som jag är otroligt lyckligt lottad att ha i livet. Jag hoppas att vi ska bli jättegamla tillsammans!
Senaste åren har vi träffats varje höst, men nu planerar vi in en träff till våren igen, för att liksom öka på det hela lite.
Pratbehovet blir liksom inte mindre med åren. :-)

På söndagen satt vi och åt frukost i flera timmar. Så najs.
Sen städade vi av lite, packade ihop oss och pep iväg åt lite olika håll. Jag stannade och storhandlade på vägen hem.
Maken var med barnen på Comicon och hittade i vanlig ordning en mugg till mig! :-)
Wonder women! Det är jag det!

Jag är ju lite trött, men samtidigt liksom "laddad" efter en sån här helg.
Det känns bra.

Den här veckan är en rätt vanlig vecka, där flera av mina kollegor inte är på plats, så jag kommer typ att ha ett stort rum alldeles för mig själv!
Så, i morgon kommer jag nog att jobba hemifrån på eftermiddagen. Orka sitta där helt själv liksom. :-)
På torsdag ska jag på ett jättespännande studiebesök, för att sen hinna se en livesändning av det mina kollegor är på.
Sen - är det fredag igen!
Och vi drar till landet. Och inte bara vi utan hela familjen, till och med barnbarnet!
SOM jag ska njuta av det!
Det kommer att vara alldeles vildvuxet överallt vet jag, så dagarna kommer att gå åt att klippa ner och klippa bort och klippa gräs.
Men det kommer att vara jättehärligt. Och att umgås alla i en hög! :-)
Lille F växer ju så att det knakar nu och har tom börjat vända sig från mage till rygg.
Vips så kryper han!
Gullrumpa.

Så, just nu är det inte synd om mig alls...förutom att förkylningen sätter käppar i hjulet på träningen, men det blir väl bra snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar