Sidor

fredag 23 mars 2018

Vårvibbar.

Ah, fredag. Najs.
Eftersom det har varit en rätt tjock vecka, unnade jag mig lite flextid idag. I samråd med chefen ska tilläggas.
Vi har stor frihet, men inte hur stor som helst! :-)
Jag jobbade en sväng tidigt i morse innan jag lämnade barnen. Sen åkte jag direkt till trädgårdsmässan så att jag var där strax innan 9. Jag hade tänkt jobba förmiddagen och åka efter lunch, men sen slog det mig att det nog inte var helt smart.
Jag behövde ändå prata med ett av fiken inför ett möte vi ska ha där nästa vecka och om man kommer mitt i stora ruschen är det svårt att få tag på någon ansvarig.
Så jag började där.
En jättetrevlig person tog emot mig trots att jag dök upp spontant och vi planerade lite och jag lämnade alla underlag.
Vi har varit där flera år, men man vet aldrig när det byts personal osv. Ibland går det plötsligt inte att fakturera sånt som tidigare funkat.
Men nu är det ordnat. Så skönt.
Det har varit lite lätt rörigt senaste veckorna, så vissa saker har liksom hamnat på "att göra" listan.
Men, nu så.
Och när jag ändå var där, så tog jag mässan på en gång, jag var ju tvungen att betala in mig för att komma åt fiket.  :-)

Vi ska dit i helgen också, men det var så skönt att knata runt när det var lite folk och alldeles själv.
Det är inte ofta jag är solokvist någonstans. Någonsin, när jag tänker efter...
Och vad är det första jag springer på? Jo mitt favoritmärke, Garden Girl!
Lite nya grejer som är skitsnygga! Verkligen galet snygga!!
Jag klämde på lite grejer, men ska fundera lite till..

Men- det fanns ju en outlet också! :-)
Ops!
Jag hittade en jätteskön omlottkofta som är jätteskön!
Det fanns bara i XL-XXL,men när den annan dam provade en konstaterade vi att storlekarna är löjligt små, så jag köpte en. Och den satt finfint! :-)
Sen sålde dom ut t- shirts så en sådan fick hänga med hem och ett par roshandskar. Dom brukar kosta runt 200:- och nu reades dom ut för 50:-

Det _kan_ hända att det följer med mer hem i morgon.
Kläderna är så jättefina att jag inte bara använder dem i trädgården.

Vi ska ju bygga växthus på landet, så småningom. Kanske nästa sommar. Det är inte helt lätt att välja och att välja plats.
Sen måste vi har bygglov också, men det är ett senare problem.
Men - nu gick jag runt och kikade på lite hus. Mest storlek. Vi får ju inte bygga nåt jätte, med lite tur runt 20 kvadrat, i värsta fall 16.

Det är svårt att veta hur det blir när man bara tittar på ritningar, så att kunna gå in i ett hus är toppen.
Och jag hittade ett som bara var 16 kvadrat med kändes större.

Sen köpte jag en massa frön. Det kan man inte få för många av. Jag ska sätta frön nu i helgen har jag tänkt, som hinner växa till sig ordentligt innan maj.
Men sen ska jag så i omgångar så att det håller hela sommaren och några ska jag så direkt i jorden i juni.
Jag köpte två påsar med blandade perenner som jag ska så ut på ett speciellt ställe.

 Det är liksom vår när man varit på trädgårdsmässan! :-)
Och det är tydligt att det är den branschen man skulle vara i! Det vällde in folk när jag åkte ifrån mässan efter dryga timmen.
I morgon kör vi en annan strategi och åker sent på eftermiddagen, så kanske det inte är helt hysteriskt.
Det är lite jobbigt med allt kul man vill göra, att det alltid är total parkeringskaos och lååånga köer.
Men men...

Skönt med helg är det dock.
Jag har en lång lista på vad som behöver göras i helgen. Barnens cyklar ska fixas så att dom kan börja cykla nu när det inte är isigt längre.
Bilen behöver tvättas, garaget städas och så ska jag hinna träna två vändor, minst.
Jag har fortfarande ont i rumpmuskeln så jag har inte vågat anstränga den på en vecka. Idag körde jag rygg och armar och försökte att inte koppla in rumpan alls. Det gick ju sådär. Det är så jäkla tråkigt att gymma, men det är ju bara att göra.

Jag hoppas verkligen på sol. Så att jag kan sitta på min balkong och dricka kaffe. :-)
Vårvibben är total!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar