Sidor

måndag 19 mars 2018

Påskpyntet har dykt upp.

Vilken härlig helg!
Ytterligare en sådan som jag liksom lägger långt in i hjärtat som bomull.
Det känns som att dom plötsligt blivit fler och fler. :-)

Jag hade planerat att träna även i söndags morgonen, men kände inte riktigt för det. Tänkte, näe, det får bli på måndag morgon.
Så jag drog mig lite och åt sen frukost i lugn och ro.
Maken åkte på ett möte och jag åkte för att fylla på lite i kylen. Barnen, dom satt i pyjamas och blev hemma.
Hur skönt är inte det? Att inte behöva jaga upp dem. Dom klarar sig.
Att ha kommit dit är ju helt grymt! :-)

Jag skulle bara ha lite smågrejer, men vips så hade jag hela vagnen full.
Och - jag hade inte planerat att påskpynta något alls. Jag brukar inte göra det. Men, plötsligt så stod jag där i butiken och det fanns en hylla med påskpynt. Och det var ju jättegulligt!
Och så utan att jag vet hur det hänt, så hade jag påskpynt i kassarna! Märkligt!

 De två kaninerna är ju bara toksöta!
Jag hoppas att det inte blir allt för många minusgrader så att påskliljorna dör..

 Häxorna var ju också jättesöta!

 Och det är ju som med tomtarna runt jul. Plötsligt bara finns dom! :-)
Så gulligt med något som inte är gult tycker jag. Påskigt men ändå inte liksom.

 Dessa två sötnosar ska följa med till landet och en massa fjädrar och ägg.
Där dekorerar jag ju utomhus och inget inne.

Nu i dagarna tas första "spadtaget" på attefallshuset. Äntligen! :-)
Eller, vi hoppades på start i mars och så blir det ju. Men det känns som att projektet hållit på i evigheter redan tack vare allt tjafs runt markjobbet.
Men, nu så. Och jag har redan tänkt lite runt inredningen i det huset.
Det ska bli så skönt att kunna rensa lite här och ta ut dit. Det eviga kretsloppet! :-)

Jag hann sitta på balkongen i solen en stund innan jag körde Minime till dansen och jösses vad varmt och skönt det var!
Jag hann tom bli lite röd på näsan!
Och det kändes ju lite sisådär att gå in och sätta sig när Minime dansade, men sånt är livet.
Jag hade tänkt ta en promenad i området, men det var helt galet halt, så jag hoppade det.

Men skyndade mig hem sen, för att hinna få lite mer sol på nappen! :-)
Lite mellis blev det, på rawfoodbitar som var kvar, jordgubbar och turkisk yoghurt. Gott!

 Men det gäller att sitta precis i lä, då är det kanonhärligt! :-)
Jag är så utsvulten på sol och värme så det är inte klokt!

När solen gick runt knuten kände jag träningssuget pocka på, så jag hoppade i kläderna och körde ett intervallpass.
Som gick så bra!
Men jag känner av min sätesmuskeln nu, så jag får ta det lite lugnt och träna lite annat än band nu ett tag.
Det har varit en effektiv helg där jag fått så mycket gjort!
Märkligt vad vår och sol kan göra med humöret. Att det är ljust när man vaknar gör sådan skillnad. 

Nu är det måndag igen. Helt. galen. kalender!
Men jag tar bokstavligen en dag i taget. En grej i taget. Och det är verkligen jättelustigt hur det har blivit så!
Jag blir mer och mer flexibel ju äldre jag blir. (Och maken, som alltid varit tokflexibel, blir mer och mer strukturerad! :-D)
Som idag. Jag hade "fått" ett möte av en kollega, med lite info. Hade det varit för säg, 4 år sedan, så hade jag kollat vart jag skulle, räknat ut tiden, plockat ihop allt som skulle med och varit lite nervös på det.
Nu kom jag på det 40 minuter innan jag skulle åka. Plockade ihop det som skulle med, googlade adressen på vägen ut och åkte. :-)
Och sen tog jag frågorna på uppstuds på plats. Hade _aldrig_ någonsin hänt för 4 år sedan.
Jag blir bättre och bättre på att ta saker på studs liksom.

Men, nu är det upplopp verkligen ett par veckor som är lite smågalet. En kollega som är föräldraledig var på besök idag och sa när hon gick "vi ses om två veckor"... jag bara "va? om två? vad är det då?"
Hon "vi ska ju på konferens"... PANIK!?
VA? Är det om två veckor???
Nu visade det sig vara om nästan tre, men ändå! Jäklars!
Det ska hända en massa innan dess och det ska hända massor i anslutning när vi kommer hem från konferensen.
Man kan konstatera att jag kommer att ha rätt många flextimmar att ta ut i maj! :-)

Men det händer grejer nu. Rena ketchupeffekten, eftersom att det är så långa processer vi jobbar med så ser jag nu resultat av sånt som sattes igång när jag började, för nästan 4 år sedan!
Lite galet.
Nu ska jag bara hålla näsan ovanför ytan, till slutet av april.
Och snart är det påsklov! :-)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar