Sidor

onsdag 28 december 2016

Nu vänder det!!

Det var skönt att hinna få lite havsluft!
Solen hängde precis ovanför skogen när vi tog en promenad. Men, den värmde när vi satte oss på bryggan en stund.
 Men att man är i slutet av december är inte lätt att förstå!
Skönt att vi hann se solen dock. När vi hade ätit lunch och städat av lite kom regnet.

Så då åkte vi hem igen.
Jag plockade i ordning min nya jobbväska. Den är så snygg!!
Nu passade jag på leta fram en passande handväska med. Så ärtigt så! :-D

 Min jobbtelefon hade laddat ur och när jag slog igång den på tisdagmorgon förstod jag att skulle ha att göra en stund i all fall! :-)
33 mail.. någon hade jobbat dagarna innan jul. :-)

Och förvånansvärt nog så var det folk på jobbet och man fick svar ifrån folk! Jag var helt säker på att jag skulle skicka mail och sen få svar efter nyår.
Idag var det betydligt lugnare. :-)
Men, jag har hunnit fixa en massa. Få ordning innan nya året. Slängt gamla papper och städat kontoret och även städat dokument i datorn.
Och jag har hunnit klämma fram beslut ur chefen! :-) Sånt som vi inte hinner annars.
Jag har två stora aktiviteter i vår som massor med saker ska vara klara precis när januari drar igång.
Skönt.
Det är inte alls dumt att jobba när alla andra är lediga.
Nu är det ju även dags att gå över till 2017! Jag kör ju alltid papperskalender!


Eftersom att det är så lugnt flexade jag ut och åkte hem tidigt.
I morgon kommer alla barn hem på middag, så jag åkte och handlade mat. Och, det kändes verkligen när jag gick där och strosade, att det vänder nu!
Den där tröttheten och uppförsbacken. Nu är vi på krönet!
Det liksom pirrar i mig att det nu blir ljusare och roligare. Att gå runt och plocka mat till Nyår, gör ju att man blir glad!
Nu är julen över. Hösten är över. Ljuset är på gång och en lång vår ligger framför oss!
Jag städar ju alltid ut julen på nyårsdagen och köper tulpaner. Men, idag kunde jag inte hålla mig när jag såg tulpaner i butiken.
Det blev ett tiopack!

Så härligt!
Jag summerar som bäst året som gått. Vilket år! Det har hänt så stora livsomvälvande saker 2016.
Året som kommer hoppas vi blir lite lugnare. Nu har det mesta lagt sig.
Det kommer en stor grej i början av året, men sen hoppas jag att det är lugna gatan.
Och, idag bestämde vi tillsammans med de stora barnen att göra något bra av året som kommer.
Det ska bli ett år av upplevelser!
Alla ska komma på något roligt att göra, som vi ska göra tillsammans. Som en konsert, en utställning eller något annat skoj.
Så att det både blir en upplevelse och något vi umgås runt.

Vi har redan bestämt att boka in en opera till min födelsedag. Det går en som är barnvänlig! :-)
Sen fick Maken Diggilo biljetter i julklapp, det blir kul!
Nu får vi se vad barnen hittar på!
Det blir jätteskoj!

Nu är det inte många dagar kvar på detta år. Det ligger som en nystruken duk framför oss att måla på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar