Sidor

söndag 4 december 2016

Julracet inlett!

Åter söndag.
lite blandade känslor. Morgondagen kommer att bli otroligt kul, men också otroligt stressig och framförallt lång.
Det är mycket som ska klaffa och strama scheman som ska hållas.
Nu vill jag bara få det genomfört. Samtidigt som jag verkligen vill njuta av stunden, för det ÄR roligt!
Men det märks att vi är på slutrakan nu innan det är ju och lite ledighet.
Det är ju lite märkligt att jag känner mig trött och lite "sleten" med tanke på att jag hade en hel veckas semester på höstlovet. Det har jag ju inte haft på år och dagar.
Jag borde ju vara löjligt pigg! ;-)
Vi skyller på mörkret tänker jag.

Nå. Helgen har varit fin.
Igår, åkte Lilleman med sin storebror på lite äventyr.
Så det blev maken, Minime och jag som åkte ut på egna äventyr. Hur konstigt var inte det?
Bara vi tre!
Så få! Vi är ju sällan färre än fyra när vi gör något. Men vi kan säga att Minimi njöt för fulla muggar av att ha oss för sig själv! :-)
Vi shoppade julklappar. Så nu är jag klar med 3 av 12! yey! ....Eller något.. *suck*
Men det känns bra att åtminstone har börjat! :-)
Det är så kul i år att köpa till de tre stora "barnen" nu när de har flyttat hemifrån!
Både sonen och dottern bygger ju bon nu och då finns det ju mängder med roligt att köpa till dem! :-)

Vi åt också en jättegod lunch! Mums!
 Minime hittade "sin" julgran på Rusta!
Hon gick bananas på julsektionen. :-) Och jag måste erkänna att även jag gjorde det!
Dock är jag inte så sugen på en blå gran, men den ville hon ha.

 Hela kvällen gick åt till att slå in klappar.
Fördelen nu när barnen är större är att man kan stå i köket och slå in klappar. Utan att dom bryter ihop för att Tomten inte finns, eller skvallrar om vad som är I paketen! :-)
 Jag gick lite bananas bland glittriga snören! :-)

 Helst skulle jag ju vilja ha alla paket liggande under granen i veckor, just för att det är så fint.
Men, vi gör inte så. Än..
 Minime hittade även riktigt fina ljus som vi gjorde till adventsljusstake.
Nu eldar vi ljus varje kväll och det är ju hur mysigt som helst. Viktigt bara att inte glömma släcka dem!

Nu känns det som att julförberedelserna är på gång i alla fall.
Sen får det bli en hel del lunch- shoppande för mig till Minime och Lilleman. Jag kör ju på det mjuka paketen och maken det hårda. :-)
En bra uppdelning!
Vi vuxna köper inte så mycket klappar till varandra. Jag har undanbett mig i flera år och önskat att man i stället skänker pengar till någon som behöver dem.
Vi har allt vi behöver och mer därtill, varför byta pengar med varandra??
Maken och jag brukar köpa något som vi om möjligt behöver. I år ska vi köpa en kvarn så att vi kan göra egen korv.
Det känns bra att göra det, för den vi vill ha, har även en degknådare, som jag redan har.
Så då kan jag ge min till sonen och hans sambo, som önskar få en! :-)
Win, win!
(ja, dom har sagt att dom vill ha maskinen, jag slår inte in den som en ny klapp! ;-) )
Så, det är dags att klicka hem de presenter som jag ger till vuxna i familjen också.

Idag, har jag gått i pyjamas, hela dagen!
Men, ändå städat hela huset, vikt och strukit en hög med kläder. Rensat ur frys och kyl.
Plockat och fixat.
Maken frågade om vi skulle åka iväg en sväng, men jag var så nöjd med att bara skrota hemma idag.
Det ÄR så skönt!
Jag älskar verkligen att bara vara hemma. Pyssla.
Så har jag alltid varit, men det har blivit mer och mer med åren. "kan vi inte bara vara hemma..."
Det kan ju bero på att vi rör oss så mycket ute, träffar sjuka mängder människor, hela tiden.
Vilket ju är jättekul, jag älskar att träffa folk, sådana jag känner men även helt främmande som man får vara lite nyfiken på.
Men, idag blev det bara hemma. Även barnen njuter av det emellanåt märker jag, att inte ha några kompisar här, inte åka någonstans utan bara vara hemma.

Nästa helg måste vi ut till landet. Åtminstone över en natt. Vi har inte varit där på jättelänge och skulle behöva ut för att kolla att allt är ok.
Huset lär ju stå kvar, annars hade nog grannarna ringt. :-)
Men ändå.
Det blir ju inte så mycket över ju heller eftersom att jag jobbar nästan alla mellandagarna, vi får se.

Maken har en galen vecka framför sig och jag sitter lite illa till emellanåt, så jag hoppas att barnen är på benen.
(Nu är dom så sällan sjuk, att vi inte riktigt är beredde när dom blir det!)
Som tur är så ville farmor byta hämtdag, så hon hämtar i morgon, annars hade det blivit lite spännande..
Nu längtar jag verkligen till den 23:e!
Dagen innan jul är en av mina favoritdagar.
Men som sagt, tre jobbveckor först. Då kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar