Sidor

tisdag 20 december 2016

Dag före dag före dag ..

Himla märkligt det är ibland.
Ganska länge har jag varit rätt ...off. Trött. Less och låg.
Utan någon större orsak egentligen.
Jag som alltid brukar gå upp utan problem när klockan ringer och ofta till och med vakna innan klockan, har fått kämpa för att sätta fötterna i golvet.
Jag har inte haft någon större lust för något utan mest gjort allt som ska göras av bara farten.
Med ryggmärgen, men tankeverksamheten har legat på noll. typ.
Klart, det är mörkt nu och kallt.
Direkt det kommit lite snö och blir lite kallare, så piggnar man ju på sig.
Men det känns ändå som att jag är över kullen nu. Även om det är ett par veckor kvar till januari! :-)

Barnen är halvhängiga. Inte sjuka men heller inte pigga. Vi kämpar verkligen för att hålla dem på benen nu sista dagarna innan lov.
Dom har ju varit så fantastiskt friska hela året så det är ju inte konstigt om baciller tar dom också.
Och nu är "alla" skruttiga, det hostas och snoras. Och kräks! :-(
Det går magsjuka överallt...och man väntar ju bara på det. Usch. Egentligen skulle man ju vilja stänga in sig nu och dricka handsprit för att klara sig över jul! :-)
Jag menar, det får ju vara hur förkylt som helst, men inte magsjuka. Då sätts man ju i karantän.
Nåja, det är bara att hålla tummarna.
Igår var dom hängiga och hade huvudvärk när jag hämtade dem, men piggande på sig efter lite Ipren.
I morse fick dom sova lite längre.
Jag pallade inte att stressa dem och eftersom att jag inte hade något möte på morgonen, satte jag mig och plöjde mail till morgonkaffet och lät dem sova.
Det är ju fördelen med att skolan börjar 8:45

Igår när jag kom till jobbet och öppnade dörren till kontoret, var det bäcksvart! Och likadant idag!
Det visade sig att de som bor vägg i vägg hade tänt lampan i fredags och då sa det "poff" och blev svart.
Man kan säga att det märks att det är mörkt ganska länge på morgnarna och blir fort mörkt på eftermiddagen!
Jag tröstade mig med pepparkaka och glögg till frukost! :-)

Iag gjorde jag inte det! :-)
Igår gick halva dagen till genomgång av ett projektledarverktyg som kommer att bli jättebra.
Eftermiddagen gick åt till att planera ett jätte evenemang till våren.
Kuligt!
Idag smet jag iväg på långlunch.
Jag hade en sista julklapp att fixa, plus att Lilleman ska ha knytis i morgon som han behövde ha lussebullar till.
Jag köpte även en lite klapp till hans magistrar.
Igår fixade vi till Minimes fröknar som hon gav idag. Jag har ännu inte fått klämp på om det skramlas till dem från klassen.
Jag har inte hört något och då fixade jag själv.
Vi hade ett möte under eftermiddagen men sen åkte jag hem och jobbade eftersom att det fortfarande är mörkt i vårt rum!
I morgon har jag bar lite smågrejer att fixa med och sen ett plussamtal med chefen efter lunch,
SEN är det jul!

Svårt att fatta att julen bara är ett par dagar bort fortfarande, men snart så.
Just runt jul, skulle jag vilja ha det där enormt stora huset.
Med värsta lantköket, där man får plats med en stor gran och kan elda i spisen.
Ett så stort hus att alla kan sova över från dagen innan och så kan man såsa runt i pyjamas. :-)
Vi hade ju ett sånt stort hus tidigare, men det var inte så kul.
Det mesta i det var fel.
Och det lustiga är att både maken och jag letar det perfekta huset, fortfarande.
"det där". Där allt bara är rätt.
Vi brukar säga att vi då säljer landet och radhuset och flyttar. Men samtidigt, hur skulle vi kunna sälja landet??
Det betyder ju så mycket. Folket där är underbara.
Stället är underbart.
Men, vi längtar ju efter "det" huset ändå och just runt jul har man ju den där romantiska längtan.
Knasigt.
NU längtar jag till torsdag morgon. Jösses vad vi ska sova! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar