Sidor

torsdag 1 december 2016

Första december!

Decembers första dag!
November bara försvann. Vilket iofs höstarna alltid gör på ett galet vis.
I morse hann vi igenom halva frukosten, innan vi kom på att det ju var FÖRSTA december idag!
Dvs dags för kalendrar och julkalendern på tv!
Lite juligt börjar det kännas ändå.

Vi fick ju inte lite tomtar här och där i helgen.. Riktigt mysigt!

Det är kul att ha vår lilla stad nu när den får stå kvar utan att någon snor florsockret eller ställer alla små hus i en hög! :-)
Små barn är ju söta, men julpuntskompatibla är dom ju inte! ;-)

Veckan har dragit iväg i vanlig ordning. Fulla dagar.
Eftersom vi var borta i tre dagar så ligger jag lite efter med administrativa grejer.
Och vi förväntade oss att få in över 30 affärsplaner som vi skulle läsa för att välja ut de 12 bästa.
Som tur var, skickade inte alla in.
Men, måndagen gick till att sjunka ner i soffan och läsa och läsa och läsa.
Sen listade jag mina favoriter, kollegan listade sina och sen jämförde vi. Som tur var så var vi ganska överens och kunde sen enas om de sista.
Sen skickades infon ut och bollen är i rullning.
I onsdags lämnade jag in bilen på service. Det fanns inga lånebilar så jag tog med mig datorn och gick och satte mig på Ikea.
Deras Wifi funkar alltid! :-) Så med en kopp kaffe och lite frukost satte jag mig där ett par timmar under förmiddagen.
Laddade datorn och betade av en del jobb.
Sen, gick jag över gatan, till mitt favoritcentrum (som har usel wifi, dessvärre) och åt lunch.
En kollega slöt upp och vi hade planeringsmöte inför måndagen. Vi mätte, fotade och mätte lite till.

Där nere kommer det att vara full rulle på måndag! :-)

Jag satte mig i en skön stol och ringe projektledaren för att styra upp det sista detaljerna.
Vi får alltid värsta fniss anfallen, för att information är så svårt. Vi tycker att vi är så tydliga, men det går alltid att missförstå, bevisligen.
Så det kommer följdfrågor. Alltid.
 Eftersom att wifi var anings hackigt, så gick jag över gatan igen, till Ikea.
Tjattade lite med svärdottern, som jobbade, men i ett annat hus dessvärre.
Det var riktigt trevlig att sitta där i godan ro och jobba, samtidigt som jag lyssnade på ett helt bord med äldre herrar, troligen från Turkiet.
Åh vad jag hade velat förstå vad dom pratade om, för de hade så roligt!

Så småningom gick jag tillbaks till serviceverkstaden för att vänta att bilen skulle bli klar.
Det är rätt fantastiskt att det ända som krävs för att kunna jobba är wifi! :-)

Jag avslutade dagen idag, som har innehållit 100% administration, städning i system, underlag för en mängd grejer, med att jag åkte på företagsbesök och minglade lite.

Första julstjärnan är inköpt. En jättevacker vit.
Jag brukar alltid ha röda, men idag fick det bli en vit.

Nu är veckan snart slut och det känns så bra, att helgen är oplanerad!
Eller, tja..klart att helgen inte är "tom"...men nästan.
Lilleman ska åka på äventyr med storebror. Dom ska ha en "broschadag". Det känns som att storebror sätter en tradition nu, att dom ska ut och julshoppa. :-)

Själv har jag planer på lite julklappsinköp. Jag har en klar bild på vad och till vem som ska fixas i helgen.
Det ska bli skönt att få ha en helg som inte har några tider att passa.
Sakta går vi in en lite lugnar tillvaro. Med en massa julmat! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar