Sidor

onsdag 7 december 2016

Baciller och julklappar.

Jag kände ju i helgen att jag var lite ovanligt sliten.
Och, när årets stora projekt, mässan, i måndags var över, då däckade jag. Tjopp.
Så idag har jag legat hemma.

Mässan gick jättebra. Otroligt bra. I år var vi inkörda på platsen vi var på, vi var flera personer på plats och hela dagen flöt otroligt bra.
En liten miss blev det och det hängde helt på mig. Jag skrev fel namn på en stor check, men det fixade jag till och så löste det sig.
Men jag svor en lång, ful ramsa, för det var så onödigt!
Men, vi var klara mycket tidigare än förra året och jag klev in hemma klockan 21:15! Lite skillnad mot förra året. :-)

Men, jag var såå trött i går morse. Åkte till jobbet lite senare, lämnade barnen till 8:30. Hoppade över ett frukostmöte för jag pallade bara inte.
Satte mig och jobbade undan allt som blivit liggande (helt otroligt vad en dag borta kan göra...) och åkte tillbaks till mässplatsen för att hämta ett dokument jag glömt kvar och gick på ett möte efter lunch.
Men sen kände jag att det inte gick. Jag hade ont i huvudet, kände mig mossig och febrig, så jag gick hem.
Tanken var att jag skulle åka med Lilleman på träning och jag hämtade honom, men kände i bilen att det inte skulle gå.
Så vi åkte hem, jag klev ur skorna och la mig direkt i säng. Frös som en hund och somnade på rot!
Efter ett par timmar vaknade jag och insåg att även Minime hade lagt sig hos mig och somnat!
Hon klagade på huvudvärk när vi satt i bilen och hon var bevisligen jättetrött! :-)

Maken kom hem med mat och vi käkade lite. Sen sov jag bort stora delar av kvällen.
Minime piggnade på sig, men vi somnade alla jättetidigt.
I morse vaknade jag lite senare än vanligt och vilken himmel som visade sig!
Otroligt vackert!
Barnen var pigga och åkte till skolan.
Jag har haft dessa kompisar idag. Te och honung! :-)
Och en massa vila.

Lite jobb har jag gjort också. Fördelen med att kunna ligga i sängen med datorn.
Dock, är jag jätteglad över att en kollega kunde ta mitt pass på förmiddagens utbildning.
Om det hade varit så att jag hållit i det helt själv, då hade jag snällt fått peta i mig två Ipren och sen köra förmiddagen. Man vill ju inte ställa in för 35 personer!
Men, nu när en kollega kunde ta över min del och den som ansvarade för utbildningen är jätterutinerad och har kört den förut, då kände jag mig lugn att delegera det.
Jag behöver jobba på mitt kontrollbehov lite! :-)

Men, det förvånar mig inte att jag blev skrotig efter mässan. Det har liksom varit målet att hålla sig på benen tills dess.
Det har varit intensiva veckor, även om jag inte har varit direkt stressad.
Men nu längtar jag till jul!
Jag skulle vilja lägga hela familjen i soffan under filtar och käka satsumas! :-)
Bara softa runt i strumpor.
Men det är ju ett par veckor kvar..
Lite stressad är jag över att inte ha köpte en enda julklapp till maken... men det får bli en lunchutflykt.
Det är inga stora grejer som ska genomföras nu, även om kalendern är full ända till den 20:e.
Nu på fredag är det konferens under fredag förmiddag och julbord på eftermiddagen och då vill jag vara på benen.
Men det känns inte som att förkylningen blir värre, det är mest att jag är matt.
Nästa vecka ska jag iväg till optikern, det är lucia på skolan, en planeringsdag och ännu ett julbord.
Sen återstår två projektmöten och  ett gruppmöte - sen tar vi julledigt!
Som jag ser fram emot det.
Jag brukar inte längta till Jul, men i år gör jag det.

Hösten har gått jättefort, men har ändå på något konstigt sätt varit lång.
Nåja, snart vänder det och ljuset kommer åter!

Idag hämtade jag barnen direkt när skolan slutat. Så härligt att kunna göra det ibland.
Det blev varm choklad med vispad grädde. Mums!

En kartong från Adlibris har kommit!
Så smidigt!
Lite kuligt till flera av barnen..


Den här boken har jag letat efter länge! Jag läste den när jag var liten och mins att den var jättekul!
Prostens barnbarn.
Nu läser Minimi jättebra, så det är så kul att kunna fylla på hennes förråd av böcker!

Lilleman fick också böcker. Han läser ju gärna faktaböcker, så han fick lite sånt, men även lite för fantasin.
Det ska man inte underskatta! :-)
Minime får också en bok om origami. Det blir skoj! Då kanske även jag lär mig att vika fina servetter.

Och dagen slutade jättebra!
Jag hittade en perfekt julklapp till maken, på nätet, som jag klickade hem. Wihooo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar