Sidor

tisdag 9 augusti 2016

Storm och borttappad nyckel.

Idag, var det mycket jobbigare att gå upp.
Jag sov som en gris, när klockan ringde. Gäääsp.

Men så är det ju alltid. Måndagar går bra, tisdagar är tunga. Onsdagar är mitt i veckan och vips är veckan slut! :-)
Man får hitta små delmål och små motivationer för att hoppa ur sängen. Eller så får man duscha riktigt kallt, som jag gjorde i morse! ;-)

Ett annat sätt för mig att komma igång är som alla säkert vet, blingbling och fina saker!
Tex blingiga naglar.
Det är kul! Jag har vare sig sminkat mig eller fixat naglar på hela sommaren. Men igår var det dags.
Lite glitter gör livet kuligare!

 Kläder är ju också kul. Det är ett sätt att komma i rätt "mode" på något sätt.

I morse åkte jag till frissan. Dags att fixa till barret. Det var verkligen barr nu efter salt, sand, klor,blåst och mera salt.
Plus att jag inte klippt mig på säkert ett halvår. Minst.
Frisören frågade när jag klippt mig sist och när jag inte mindes skakade han på huvudet.. "ta allt som är slitet" sa jag.
Sen började han klippa och klippte och klippte. Sen säger han "ja, alltså du har mycket hår...faktiskt otroligt många strån!" :-)
Jo, jag vet.
Det är alltid så när jag klipper mig. Dom inser efter en stund att det är lite att plöja igenom.
Stora dottern är ännu värre. Flera gånger har frisörer insett att tiden inte alls räcker till, på tex drop in, för att hon har så sjukt tjockt hår.
Men, det blev jättebra och jag fick säkert 2kg mindre hår! :-)
Najs! Det går mindre schampo och det torkar snabbare. Jag har ju nästan låtit bli att träna för att jag inte pallar att tvätta håret! ;-)
Nästa gång, då ska vi nog färga. Jag har en del gråa hår som känns lite onödiga att ha. Så, det är bara att bita i det sura och boka ny tid strax innan jul.

Sen åkte jag till jobbet. Idag kom några fler tillbaks ifrån ledighet och det har blivit en del tjatter om vad alla gjort och så. Så kul att träffa alla igen.
Nu känner jag att jag är i kapp. Vet vad som ska göras framöver och ha koll.
Som jag ska ha. :-)

Idag åkte även leverantören ut till landet för att kika på tanken. Och allt är som det ska.
Kanske, kan det vara så att någon packning närmare huset är gammal så att det läcker in lite. Men när han mätte såg han att tanken larmar precis när den ska, för att man i lugn och ro ska hinna beställa tömning med bra marginal.
Så, nu måste vi fundera på att byta toastol till en mer snålspolande variant och ändra lite spolrutiner. :-)
Sen får vi nog snällt inse att vi måste tömma 3ggr under sommarhalvåret. Under vintern klarar vi oss när vi bara är där sporadiskt.
Skönt ändå att allt är som det ska. Jag är så glad att vi slapp gräva upp vår fina gräsmatta igen!

Jag flexade jag ut ganska tidigt idag. Vi fick ok från chefen redan innan sommaren att gå minus på flexen för att jobba in det i höst, när det lär behövas, så då gör jag det med gott samvete.
Det lär bli lite kvällsjobb när allt snurrar.

Men-  när jag stod vid cykeln hittade jag inte nyckeln! Den som alltid brukar ligga i min byxficka. Där var den inte! Och inte i väskan. Borta! Den är lite bökig, för den är liten och har inget bra hål att hänga fast den på, så jag lägger den i byxorna eller någonstans i väskan.
(Och när låset är öppet, då sitter nyckeln fast, så det går inte att hänga den på övriga nycklar)
Jag har länge tänkt att jag inte ska använda den, för jag kommer att tappa den lilla nyckeln förr eller senare.
Och mycket riktigt. Idag fick jag snällt gå hem och leta en extranyckel. Som inte fanns!:-(
Men när jag svor som mest, kom maken och barnen hem och han skjutsade mig tillbaks, för att vi skulle kunna hänga cykeln på bilen och ta hem den.
Jag ville ju inte lämna den där, fritt fram att bli stulen.
Men, när vi då stod där och kikade på låset, vad ser jag glimma till bland buskarna? Jo -nyckeln!
Yey!
Så, då var det bara att låsa upp den och cykla hem den. Wii!

Det känns ändå bra nu att vara igång. Det har varit varmt idag, men blåst storm!
Igår var himlen alldeles mörkblå med gråa moln. Såg lite läskigt ut!


Nu inventerar jag barnens garderober och skriver listor till maken på vad de behöver uppdatera i nästa vecka innan skolan börjar.
Det ska bli så spännande att börja och jag ser fram emot att vara med första dagen.
Jag har en sån bra känsla över hela skolan och det ska bli spännande att se vad som händer med Minime.
Jag misstänker att det kommer att hända massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar