Sidor

söndag 7 augusti 2016

Än är det inte slut, hoppas jag.

Efter att det känts lite höstigt i luften, blev det sommar igår!
Riktigt varmt och härligt att äta frukost ute i solen.

Jag har vattnat ganska mycket dagarna vi var ute nu och det märktes! En klematis som jag trodde åkt på någon "bugg" för att den var så hängig piggnade på sig och började blomma! :-)
Flera rosor har slagit extra skott som jag lovar vuxit flera meter på ett par veckor!

Men, efter att vi möblerat terrassen igen, städat av lite och fixat var vi tvungna att åka hem.
Lilleman ville inte alls åka, han som oftast brukar var den som vill hem efter ett par dagar. :-)
Jag "tröstade" mig med att jag fortfarande är sur över tanken som bråkar!
Det är verkligen så typiskt! Nu syns det inte ens i gräsmattan längre att det varit uppgrävt, den är så grön och fin!
Och så måste vi säkert gräva upp skiten igen.
Jag har inte fått något svar från entreprenören än, men hoppas på att dom svara i veckan. Jag har beställt tömning och hoppas att det blir gjort snart.
Men det är galet. Jag fattar inte...
Tänk att det alltid är något som strular.
Nåja, det är bara att bita i det sura äpplet, samtidigt som det är lite "skönt" att det är praktiskt strul.
Jag har lite PTS av administrativt strul! ;-) (Svårt att förklara, men jag har periodvis fått hjärtklappning av att öppna en av mina mailkorgar. För att det alltid funnits något mail med strul som jag måste fixa.. Den mailen kommer snart att dö, äntligen.)

Vi åkte hem och tyckte lite synd om oss, så vi köpte med hamburgare till middag.
Jag har ju fuskat med sockret senaste 3 veckorna nu och det märks!
Inte så mycket när vi var på semester, då åt jag "bara" efterrätter och mycket frukt.
Men när vi kom hem, så halkade jag av banan och åt bland annat min favorit, frukt och mandel choklad och lite ur barnens lördagsgodis, typ ferraribilar osv.
Jag vaknade natten efter och hade jätteont i magen! Det känns i kroppen att det är sådär "sött" igen och jag kände att jag behövde borsta tänderna mycket noggrannare.
Så nu är jag mer än motiverad igen, att fortsätta mitt stop.

Väl hemma var det bara att fortsätta med tvätten! Jag har inte räknat alla maskiner tvätt jag tagit hand om sen vi kom hem, men det är otaliga! :-)

Idag åkte vi norröver och hälsade på kompisar. Det är sådär galet.
De fick barn för snart 3 år sedan. Då skulle vi åka dit och hälsa på, men eftersom att bebisen var för tidigt född och inte klarade av minsta lilla bacill, så blev det aldrig läge.
Våra barn var konstant småförkylda den vintern och vi kom aldrig iväg. Förrän nu!
Det var riktigt varmt och skönt på deras baksida och det kändes väldigt somrigt även idag.

Det är helt obegripligt att jag börjar jobba i morgon! Jag är inte alls där!
När vi kom hem idag, letade jag fram ryggsäcken och cykelhjälmen. Jag ska njuta av att cykla till jobbet denna vecka när jag inte lämnar några barn.
Jag laddade och drog igång telefonen och skummade mailen, för att se hur många som låg olästa och om det var något jätteakut.

Som tur är blir det en första vecka som är ganska lugn. Vi har ju flextid så jag kan bestämma tiderna själv och det blir inte fulla dagar den här veckan! :-)
Alla är inte tillbaks och vi har inga ordinarie möten.
Jag kommer att vara snäll med mig själv och inte börja så snortidigt som jag brukar när jag inte lämnar barn så det blir verkligen smygstart.
Jag ser på fejan att jag inte är ensam som drar igång i morgon vilket också känns bra och barnen och maken är lediga en vecka till vilket är skönt. Så smyger vi igång alla.

Vi brukar alltid känna att hösten är "nyår" mer än nyåret som kommer sen. För det är ju nu allt drar igång och sen är det full rulle till nästa sommar.
Vi har haft en jättehärligt vår och sommar, det kan vi inte gnälla om alls. :-)
Och det blir en kul höst på så många sätt.
Jag gillar ju alla årstider egentligen och har en massa kul planerat för hösten med barnen.
Bio, ett nytt lekland, tre barn fyller år (phu...) osv.
Jag ska iväg på en tjej helg, vi planerar en kräftskiva på landet.
Det är lite så jag behöver tänka för att orka dra igång vardagen igen.

Missförstå mig rätt, jag har ett otroligt roligt jobb och jag nyper mig i armen över att jag nu faktiskt är fast anställd! :-) På ett jobb som jag bara kan drömma om, verkligen.
Men, det är ju ändå himla härligt att vara ledig! Det tror jag alla tycker.

Men det gäller att ta vara på alla varma kvällar nu och helger. Maxa det som är kvar av sommaren!
Samtidigt är det ju skönt med rutiner med. Fredagarna är ju speciella när man jobbar.
Så det är väldigt dubbelt.
Jag är väldig dubbel på mycket inser jag! :-) (no shit!) Som att jag verkligen skulle vilja bo permanent på landet.
Men när vi sen kommer hem så är det ju himla smidigt med att ha så nära till allt. Kunna gå till jobbet, när till tåget osv. (som jag ju aldrig åker!)
Nära till Bio och andra äventyr.
Så det bästa är ju säkert kombinationen ändå! :-)

Det som också är skönt nu är att dottern kom in på den högskolelinje hon ville in på.
Stora sonen har fått extrajobb som drygar ut hans kassa när han pluggar.
Det är skönt att sådant fallit på plats.
Stora dottern har också aktivt börjat leta bostad, men hon har nog inte skramlat ihop tillräckligt med dagar i kö än.
Rent egoistiskt hoppas jag att hon bor hemma ett år till. Jag kan behöva hjälp med barnens hämtningar nu när dom börja en skola som ligger längre bort.
Men, det naturliga är ju att hon flyger iväg, jag förstår att hon längtar efter något eget.
När jag var lika gammal som hon är nu, gifter jag mig första gången!
INTE att rekommendera, men ändå! ;-)

Nu är det dock dags att krypa till sängs och välkomna måndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar