Sidor

söndag 11 januari 2015

Snö och snö, mera snö.

Det fortsatte att snöa igår kväll. Bevisligen!
Det tog sin lilla tid att borsta av bilen för det låg ett rejält, tungt lager...

 På bilden ser det inte så mycket ut, men det tog sin lilla tid att skotta. Det är blött! :-)
Och sen har vi det klassiska problemet. Var ska man lägga snön man skottar bort?

 Det blidde en kombo av att lägga lite på grannens gräsmatta, på andra sidan gatan och direkt ut på gatan.
Jag räknar ju kallt med att det ska skottas, snart. Och då tar man ju både trottoar och gata....
Det blev lite svettigt och lite lätt träning! ;-)
Jag hade tänkt att det skulle vara uppvärmning för att sen gå till gymmet och köra första styrkepasset av de 8 veckorna.
Men se det fick jag inte för maken!
Och han har ju lite rätt.. Jag har inte hittat matlusten och ätit rätt lite senaste dygnen. Så jag har ätit för lite.
Och, när man precis har börjat träna, igen är man mer mottaglig mot baciller..och när man haft det i kroppen och börjar träna, så är man ännu mer känslig.
Så....jag lät bli.

Jag packade lilla övernattningsväskan i stället...
I morgon är det dags att åka på konferens en sväng. Inte så långt, men trevligt ändå.
Ska bli spännande av flera orsaker. :-)

 Det är lite skönt att det inte var i andra änden av landet heller.
Minime vaknade nämligen i natt och hade feber. Och var lite knölig  i magen..
Inte i närheten av hur ruttna jag och maken var häromnatten, men ändå.
Så jag blir lite funderas på om det kanske inte var maten som däckade oss ändå, utan att någon av oss dragit hem nåt skit...
Hon har sovit en del i dag, men är pigg nu igen...
hmm..
Nåja, det blev ju till att dra fram kalendrarna för maken och mig och lösa veckan.
I alla fall första dagarna.
Detta eviga pussel.
Det blir ju alltid så. "vilket möte går att boka om? Vilket möte måste jag absolut vara med på? Måste jag vara på kontoret eller kan jag jobba hemifrån?"....
Och efter lite ge och ta så hade vi löst det. Den här gången..

Jag är lite lätt less på alla dessa vintervabbande. Trots att vi faktiskt varit rätt friska senaste året.
Men det slår liksom inte fel. December till mars, då vabbar man mer än man jobbar.
Så är det bara. Men det är ändå meckigt.
Sen är det ju lite märkligt att vi åker på magåkommor två gånger på bara några veckor. Som vi inte haft på faktiskt flera år.
Hm...
Nåja, det är inte mycket att göra åt. Bara att bita ihop och göra det bästa av det.

Men, det är ju så typiskt att träning börjar halta på direkten! Det slår inte fel.Varje gång.
Dock brukar det vara en sjudundrande förkylning som slår till. Inte magskräp!

Nåja. Nu hoppas jag att vi varit sjuka klart för ett tag. Men, det känns ändå bra att jag inte åker längre bort än att jag kan åka hem OM det skulle köra ihop sig på hemmaplan.
Men, det blir nog bra.

Träningsplanen nu är att jag drar igång första 8v perioden på tisdag.Även om  det då inte blir ett styrkepass... :-(
Jag kanske fuskar! ;-)

I kväll fixade jag i ordning vår 14 dagars sallad igen. Jag har alltid en sån i kylen.
Den heter så, för att den står sig i 14 dagar i kylen.
Den är god och perfekt att fylla ut tallriken med så att man tar mindre kolhydrater.

Men, nu är det dags att krypa till kojs och få en god natts sömn.
Och hoppas på att vi alla är pigga i morgon!
Det är en spännande vecka som ligger framför oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar