Sidor

lördag 10 januari 2015

Snö och Olga

Helt  plötsligt kom vintern!
Tokmysigt!
Ska det vara vinter, kan det lika gärna vara riktigt vinter.
Risken finns att det smälter bort, men vi hoppas på att det stannar! Tänk så många pulkaåk det kan bli då! :-)
Jag mår mycket bättre idag.
Även om jag var toktrött i morse när barnen vaknade vid 9! Trots att jag sovit i ett svep mer eller mindre hela dagen.
Inte klokt.
Men, nu framåt kvällen känner jag att jag är frisk igen.
Matlusten finns inte, men det gör ju inget! ;-)
Skämt å sido, det är irriterande, faktiskt. För två dagars träning gick upp i rök.
Idag har jag ätit alldeles för lite för att träna.
Det är ingen bra idé att träna styrka, eller cardio för den delen, med bara ett par deciliter soppa i magen.
Men i morgon, är det på´t igen!
Idag hämtade jag ut mina böcker! Yey!
Man behöver verkligen båda! I den ena får man utförlig information om varför, hur och när.
Och i den andra för man helt enkelt dagbok över träning och mat.
Nu loggar jag ju min mat på fatsecret, så jag kommer nog inte att använda den delen....

Men, det känns jättebra! Nu ska jag alltså påbörja del1. Som är 8veckor långt.
En vecka i taget.
Tre dagar styrka och tre dagar cardio. En dag vila.
Problemet kommer att bli cardiodagarna. För under pass 1 är det lågintensivcardio som gäller. Max 65% av maxpuls.
Dvs gå fort. INTE springa. Och inga intervaller.
Dah....
Som jag ju älskar!
Men, nu måste jag hålla mig då...
Efter 8v är det dags för både annan styrka och högintensiv cardio.
Och efter 16 veckor kommer fas 3.
Det ska bli kul!
Att få den här tydliga processen. Måndag, då är det det här, tisdag det där, onsdag....osv.
Man behöver inte ens tänka!
Bara göra.
Och - då behöver jag inte leta motivation heller. Bara gör.
Det ska bli spännande!
Både att se vad som händer i kroppen och vad som händer i huvudet.

I kväll händer det dock inte mycket.
Jag har skottat lite snö..
I morgon är en ny dag. Troligen bättre! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar