Sidor

fredag 30 januari 2015

En feberfri dag!

Och där försvann även den veckan!
Jösses vad dagarna går!
Det känns som flera veckor sen vi var på landet! Galet..

Idag har jag en "jobbahemmadag". Tanken var att jag skulle beta av en låååång lista på saker som måste fixas.
Dock, ville inte Minime gå någonstans alls. Hon kan vara så ibland. Eller, mest varje morgon känner hon efter och berättar sen vilka kroppsdelar som gör ont.
Det brukar inte bli många kvar som inte gör ont! ;-)
Hon brukar säga "kan jag få ha en feberfri dag?" :-)
Så, oftast säger jag "fröken kan ringa om du blir sjuk" och lämna henne ändå. 99,9% av gångerna är det en sprudlande glad tjej jag hämtar.
Men, hon har hostat en del på nätterna i veckan, är lite snorig och var lite småvarm i morse.
Inte febrig, men lite hängig.
Och så kan man ju vara ibland. Så hon fick stanna hemma med mig.

Vilket gör att en del på min attgöralista blev kvar på listan. Det kommer nya dagar.
Dock hade jag en klippning inbokad. Som jag borde ha beställt för länge, länge sedan. Men, det har inte blivit av.
Mest för att jag inte hittat en salong jag trivs med.
Men, nu har jag hittat en som ligger bra till rent geografiskt. Så vi testade.
Frisören frågade lite fundersamt hur länge sen det var jag hade klippt mig och tja, vi pratar väl ett år, kanske??

Minime fick ta sin platta med sig och satt och spelade på den medans jag fick ny frisyr.
Hon kan ju vara en "handfull" här hemma, men ute uppför hon sig alltid bra.
Så pass bra idag att hon fick en klubba av frisören! :-)

Och, jag blev toknöjd med klippningen! Salongen var större än jag trodde och det var många frisörer.
Salongen kändes genuin och alla var jättetrevliga.
Så, nu har jag nog hittat "min" salong!
Till våren är det nog dags för lite slingor tror jag bestämt...

Nåja, innan frissan hann jag beta av en del administration som bara måste göras idag.
Efter, hann jag beta av mailen.
Minime beställde pannkakor till lunch och det fick hon.

Det är jättelänge sen jag jobbat hemma nu. Men jag fick lite deja vu idag, när solen sken in!
Jag har ju ett antal gånger suttit på balkongen med näsan i solen och läst rapporter.

Vi hämtade Lilleman direkt när skolan slutade och åkte för att fylla kyl och frys.
Mycket frukt och grönt blev det! :-)

 Och en variant av bröd till mig.
Mackor är inte bra. Men ibland vill jag bara ha!
Så nu ska jag pröva denna. Jag misstänker att det är som att äta kartong...;-)


Skönt att ha fulla skåp när helgen kommer. Så kan vi göra annat.
Jag hoppas att det blir det pulkaväder som utlovats!

Träningen har gått rätt bra i veckan. Jag har tränat alla dagar, nästan. Jag brukar ha fredag som vilodag, men i onsdags hade jag alldeles för mycket tvätt och annat jox som behövde göras.
Så jag tog vilan då i stället.
I kväll har jag inte riktigt bestämt vad jag ska träna. Kan hända att det blir magövningar "bara".
Det ska bli cardio både lördag och söndag. Plus att jag hoppas få till ett bra ryggpass med maken.
Nu har jag börjat lassa på lite vikt och då är det skönt att ha någon som kan passa.
Dvs hjälpa till med de två- tre sista lyften där man knappt orkar lyfta dem.

Jag kom snabbare till känslan av att vilja träna nu. Det saknas något om jag inte tränat.
Men motivationen har inte dykt upp! :-)
Så det är verkligen bara att boka in det som allt annat. Äta, sova.

Den enda nackdelen är att det blir så sjukt mycket tvätt!
Och faktiskt att jag tvättar håret varje dag. Det går en del balsam..Det är inte alltid jag tar schampo faktiskt.
Men balsam. ..

Nåja, det är skönt med fredag idag.
Veckan har varit lite märklig.
Igår gick luften ur lite grand. Ett besked som har dragit ut på tiden, blev uppdaterat i början av veckan och det kändes bra.
Riktigt bra.
Sen, fanns det plötsligt inte finansiering, just nu, utan det drar ut på tiden ännu mer.
*suck*
Nästan mer irriterande än ett nej.
För då surar man en stund och går vidare.
Nu blev det varken ja eller nej. Fortsättning följer.
Och saker läggs på is.
Irriterande.
Men, det är bara att bryta ihop och gå vidare.

Som så ofta.
Häromdagen träffade jag en person som jag inte hunnit sitt ner och verkligen _prata_ med på ett tag.
Jag fick frågan om läget och berättade lite om saker som hänt under året..
Och fick svaret "oj, det har varit lite turbulent, alltså"..
Det har jag liksom inte tänkt på. För det har varit "lite turbulent" de senaste 10 åren! ;-)
Men jo, klart att vissa saker ha stulit energi.
Klart att det har varit motvind och en jäkla kamp mellan varven.
Men, när man är i stormens öga. så blåser det liksom inte så mycket.

Men, det har hänt grejer. Man kommer ju till en punkt där man bara sätter ner foten.
Och det har varit grymt skönt, att ha ett par månader nu där jag stått i lä.
Kunnat vila.
Inte behöva ligga tre steg före hela tiden.
Bara leverera. Rakt av.
Vilket har gjort att jag nu vet precis vad jag inte vill.

Vår träning hänger också ihop med det. Vi måste ta han dom oss, för ingen annan gör det.
Vad är viktigt egentligen?
Det kommer att bli förändring lite här och där. Det måste det bli.
Och som vanligt.
Så är det bara att bestämma sig. Vart ska det bära?
För, man ska akta sig för vad man önskar, har jag fått erfara... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar