Sidor

måndag 5 januari 2015

Japp, nu kör vi!

Igår ställde jag så kaxigt klockan för att kravla ur säng tidigt idag.
Tanken var att jag skulle upp och ner i gymmet för att väcka barnen vid 8:00 idag och få lite ordning på torpet.
Funkade det?
Ja, klockan ringde.
Gick jag upp?
Näe! :-)

Men, jag kravlade mig upp så småningom och barnen var vakna vid 9. Det tar sig! ;-)
Idag kändes det tungt att träna. Jag har ont i hela kroppen, nästan.
Det hade varit sååå lätt att ta en vilodag, men näe..NU ska jag kör alla dagar och ta min första vilodag på onsdag, när jag börjar jobba igen.
Så, på med skorna och ner i gymmet. Idag prövade jag lite olika appar. Tabata i olika former.
Det är kanon att få både puls och muskelträning på typ en kvart!


Sen blev det komplexfemman en vända.
Det kändes riktigt bra!
Nu har jag också bestämt att ta en fastedag snart. Det kan dock inte bli en träningsdag.
Målet är att köra 5/2, dvs fem träningsdagar och två vilodagar och en av vilodagarna blir en lågkaloridag.
Det borde ge resultat både här och var! :-)

En kompis la upp på fejjan att hon köpt en träningsdagbok. Och den blev jag sugen på!
Så, jag knappade in mig på Adlibris och beställde.
Det är ett sätt att behålla motivationen. Jag som älskar dagböcker av alla former...
När jag ändå var inne på Adlibris, så beställde jag även hennes träningsbok.
Den som jag tänkt på och suktat efter men inte köpt.
Men, nu gjorde jag det.
Styrka för kvinnor. För, jag måste fokusera mer på styrka nu.
Inte löpbandet. Även om det är roligast.
Jag behöver bygga stryka. Och låta knät vila...
 Man skulle  ju gärna se ut såhär! ;-)
..eller inte..
Men, att komma halvvägs vore najs.

 Nåja, med lite lunch i magen, packade vi ihop oss och åkte för att leta lite snö.
När det regnat bort överallt, får man passa på och åka dit där man kör snökanoner! :-)
 Och så vackert det var!!
Det är ett otroligt vackert ställe, året runt.
Men när solen skiner från en blå himmel på snö och blankis, då är det något alldeles, alldeles särskilt.

 Isen låg som en spegel!
 Vi trodde inte att den gick att åka på, men se det gjorde den! Det var ganska mycket folk ut och åkte skridskor och spark.
 Vi gick ut till fots en bit och där var det bottenfruset!
Och där och då, bestämde vi oss för att skaffa långfärdsskridskor! Jag har varit sugen länge, men det har inte blivit av.
Plus att barnen har varit för små.
Men nu jäklars. Om inte annat, så ska vi försöka få tag på när det börjar reas ut så att vi kan åka nästa vinter.
Men det skulle vara fantastiskt att kunna åka ut när solen skiner i mars, med matsäck med sig och bara njuta!
 Vi åkte kälke och stjärtlapp en stund i backen.
Det var rätt mycket snö i just backen även om det var rena gröngräset runt omkring. :-)
Men det gick bra att åka.
Lilleman blev dock ganska fort uttråkad. Kälken går inte så fort och den är tung att dra upp.
Stjärtlapp är ju för "bebisar"...
Jag mutade honom hårt med att han skulle få varm choklad med grädde om han bara åkte en stund.
Minime däremot åkte som en liten iller upp och ner och hade jättekul!

Vi var otroligt duktiga och drack varsin kopp kaffe bara! Ok, jag snodde 1/4 av Lillemans muffins.
Men, att jag hoppade över hela goda fikabordet när jag köpte kaffe, är helt otroligt!
För en vecka sedan hade jag inte gjort det..

Sen, åkte vi till Toys Rus för att titta på något som går lite fortare i backen.
Dom fick välja varsin snow rider. De borde gå fortare i backen och väger ingenting när de ska släpas upp igen. :-)
Vilken tur att vi har en ledig dag kvar att pröva dem på! :-)

När vi ändå var ute och for, kikade vi in på XXL, för att se om dom hade långfärdsskridskor.
Det hade dom, men sååå dyra!
Märkligt, med tanke på det fina priset på andra saker. Men, det är ju högsäsong nu. Det bästa vore ju att köpa dem till våren...
Nåja, jag fastnade bland skorna! Helsicke så snygga löparskor dom hade!
Men, jag har alla skor jag behöver nu. Helt nya löpskor, så det är inte aktuellt. Men, om jag sliter dem bra, då.....;-)

Nåja. Jag köpte nya handskar till gymmet. De jag har är helt försvunna! Borta!
Och jag kan inte köra lösa vikter utan.

 Maken lyckades leta upp löparstrumpor!
Jag får jämt skavsår om jag inte har mjuka strumpor!
Lite larvigt, men alla andra strumpor är kassa. Jag har verkligen prövat.
Men, nu har jag finfina, mjuka sockor! :-)

 Väl hemma var vi helt galet hungriga.
Det suger musten ur en att knata i pulkabackar! :-)

Jag tittade på "halv åtta hos mig" för ett tag sedan. Då gjorde de zucchini och fetaostbiffar som såg så goda ut att jag ville pröva.
Idag blev det av.
Maken såg lite ledsen ut när han upptäckte att det inte skulle bli kött i någon form idag, men biffarna var sjukt goda!
Helt galet gott!
Så, de kommer att dyka upp ofta nu!
Jag måste experimentera lite med färre ägg och ett annat mjöl, för att få det lite nyttigare.

Så, det har varit en mycket bra dag.
Bara en ledig dag kvar nu.
Sen drar januari igång med dunder och brak!
Men det är så skönt, för jag har verkligen kopplat bort allt jobb. Allt.
Inte tänkt på vad som varit och vad som komma skall.

Så nu, när jag kikade i kalendern och såg att en konferens bara är dagar bort, fick jag rena "yey" känslan i magen! :-)
Nu drar det igång!
Och, jag är på G!!
Fy fasen vilket år det ska bli!
Och vilken form jag kommer att vara i snart! ;-)

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar