Sidor

söndag 4 januari 2015

Glädjande, men irriternade.

Det känns bra i kroppen!
Med tanke på hur länge min träning har legat i träda, så är inte konditionen så jäkla dålig ändå.
Det är glädjande men också irriterande.
För, när jag halkar av min smala träningsväg, så är det inget problem att kliva på igen.
Inte ens efter jättelång tid.
Så, när man haft en dålig hel, vecka eller en förkylning, då är det ju bara att kliva på igen.
Utan problem.
Varför har jag väntat så länge? Galet.
Träningsvärken molar, men är inte så farligt. Med tanke på att jag faktiskt tränat fyra dagar på raken.
Igår blev det komplexfemman igen. Första gången på väldigt, väldigt länge.
Jag slipade på tekniken, med lite hjälp, för att att kunna köra själv sen.
Det är "goodmornings" som jag har problem med. Om jag inte aktar mig, så ramlar jag på näsan! :-)
Men det är bara att slipa på det så går det bra.
Det är en favorit när den väl sitter.
Jag laddade ner några Tabata appar igår med och prövade. Ännu en ny favorit.
Om man har kort om tid, kan man köra några sådana och bli rejält genomtränad!
De ligger på runt 3 minuter och man är helt slut sen ändå!
Så kör jag tabata i 20 minuter lär jag vara som en trasa.. Kul!

Det gäller att hitta variation för att behålla motivationen och inte slita på knät för  mycket.
Målet nu, är att kunna ha med mig skorna när vi åker utomlands på sportlovet och ta en morgonjogg i solen.
Det har jag som målbild och delmål.
Jag har några veckor på mig. :-)

Igår var vi på 40 års fest. Och jag gjorde det aktiva valet att inte dricka alls. Visst, vi kunde rent teoretiskt gått till fots eller tagit taxi.
Men, jag vill inte dricka speciellt mycket. Jag ville varken ha kalorierna eller bakfyllan. (För, man får säga vad man vill, men även efter två glas vin, så känner man det i kroppen och är segare dagen efter...)
Och, ska vi ta taxi för att jag dricker två glas vin?
Näe.
Jag har kul ändå. Och njuter av att vakna pigg och klar dagen efter.

Idag började jag dagen med en PW i solen. Det blåste rätt kallt, men när man får upp farten är det så skönt!
Det blev inte mer än 4km idag, men jag joggade 2/4. Vilket jag inte trodde att jag skulle palla.
Men, det gick bra.

Jag är på gång! :-)
Skönt att det är ett par ledig dagar kvar att sätta rutinen på.
Sen kommer nästa utmaning, att få in det i vardagen. Men det ska nog gå bra.
Nu har jag varit ledig så länge att jag börjar längta efter vardagen faktiskt. Jobbet och det där vanliga.
Rutiner.
Livet...
Nu går vi ju mot ljusare tider och det märks redan!
Ljusare på morgonen och även lite längre på kvällen. Så najs!
Det är dags att vända dygnet på barnen nu också, då blir det inte så jobbigt när det är dags för skolan.
Vi har haft ett bra jullov.
Och en bra början på året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar