Sidor

fredag 2 januari 2015

Den smyger sig på...

Dag två på året och dag två i min utmaning! ;-)
Och nu smyger den sig på, träningsvärken. Som jag har saknat den! Verkligen!
Och så förbannad jag blir, på mig själv, som inte höll i träningen när det funkade som bäst utan lät det rinna ut i sanden.
Nu berodde mycket på mitt trasslande knä, men ändå. Det fanns saker jag hade kunnat träna trots mitt onda knä.
Jag menar, yogan var bara bra!
Men inte då.
Men nu, nu jävlar! :-)
Och, det jag tränade idag, påverkade inte knät alls. Faktiskt.
Jag gjorde fem olika "stationer" med 10 reps på varje. Och så försökte jag hinna så många varv som möjligt på 20 minuter.
Jag blev både svettig och lite skakig. Men, sprang inget! :-)
Det är ju det jag gillar bäst. Att ställa mig på löpbandet eller ge mig ut på en PW.
Men, det sliter på knät.
Iofs så vet jag ju nu exakt vad det är som gör att jag får ont.
Jag kände det direkt igår, att framsida lår och höftböjaren fick en chock! Men med rejält genomkörning med stretch, så har jag inte ont idag ändå.
Nåja,  jättenöjd är jag med att jag gick direkt ner i gymmet i morse.
Det är så det ska vara på helgerna framöver. Sådetså.

Sen blev det storhandling. Och bara nyttigt och grönt! :-)
Det är ju samma där. Jag har varit trött på alla vad mat heter hela hösten. Hur vi än gjort har jag inte haft lust.
Men nu, blev det lite mer sport. Lite mer kreativt. För vi vuxna slutar äta pasta, ris och bröd nu.
I alla fall begränsar vi oss rejält.
Men, det ska ju funka med alla barn som ska äta också.
Det är inte lätt.
Vi vuxna skulle ju kunna äta så otroligt nyttigt jämt. Men barn kräver lite annat. I alla fall när dom inte är vana.
Men det ska nog gå.
För mig personligen är maten inget problem. Det är sockret!
Allt sött och gott. Godis, kakor och choklad.
Maken äter inget sånt.
Däremot blir han rent ledsen, när vi nu väger maten och han ser att han "får" äta små barnportioner! ;-)
Nåja,vi känner oss peppade och har lite delmål vi kommit överens om.
Men, vi måste hitta något som håller, i längden. Det är inte fråga om något bantande.
Det funkar aldrig.
Och jag är mer ute efter att få bättre ork och bli piggare.

Förutom mitt morgongymmande, släpade jag ut nästan alla i familjen på en kvällspromenad även idag. Det blev dock senare än igår och det är så mysigt när det är ganska mörkt. Området ser helt annorlunda ut i mörker.
Stora dottern ska jobba natt och står alla sina jobbtimmar, så hon vilade fötterna.
Minime var inne på samma linje och vägrade följa med om vi inte tog med en vagn. Så att hon kunde sitta en bit.
Igår var det ett fasligt ojjande att hon var trött, hade ont och var nästan döende innan vi var hemma.
Och då gick vi otroligt långsamt, för att inte göra något överilat med den som går på mediciner...

Men, idag när hon satt i vagn, kunde vi gå lite snabbare. Och det är najs med frisk  luft!
När vi kom hem, var det dags för middag.
Den grönare än den varit ett tag! ;-)
Såsen, på turkisk yoghurt och kryddor blev mumma!
 Och köttfärsbiffar till det...








Barnen fick pasta till, men inte vi vuxna!
Nope, vi fick en jäkla massa grönt!
Det ÄR gott.
Jag hittade också till min stora lycka en massa gröt när jag var en sväng till centrum!
Tulpaner, tulpaner och mera tulpaner!
Det är inte årets första, men det är årets första stora bukett!
Här kan man alltid köpa 50 pack till bra pris. Såhär tidigt får man ge 140 kronor, men senare under våren brukar det landa runt hundringen.
Och det är ju helt ok!
Man brukar ju få ge en 70-80 spänn för 10 st på vissa ställen.

 De är så vackra! Här snackar vi guldkant på tillvaron! :-)

Det känns bra nu.
Jag har fyra lediga dagar kvar. Vi har varit ledig länge och vi behövde det!
Jag behövde det.
För att hinna både fira jul, slänga ut julen, städa i lite vrån jag inte har hunnit under hösten.
Hunnit sova, vila och komma igång igen.
Hunnit tänka lite.
Hunnit läsa flera böcker och se lite film.
Hunnit vara på landet.
Det känns som att när vardagen kommer, så välkomnar jag den verkligen.
Det kommer att hända så mycket spännande under första kvartalet i år att det är lite galet.
Både roligt och lite läskigt.
Men mest spännande och lärorikt.
Hela året kommer att bli spännande.

Minst två resor blir det. Vi får en student. Det föds en bebis.
Vi firar 10 år som gifta!
Plus en massa spännande på jobbfronten.
Jag tror och hoppas att det kommer att bli ett kanonbra år! :-)
Jag önskar mig ett bra år! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar