Sidor

söndag 25 januari 2015

Långhelg!

Åh, vilken helg vi haft!
Det är med fulla batterier jag går in i måndagen.

Vi vaknade ganska tidigt i morse men var inte så snabba ut.  Jag tänkte att barnen inte skulle hinna blöta ner sig mer än en gång.
Men när jag gick ut för att fylla på vedförrådet inne, blev jag kvar ute.
För, det var helt galet skönt!
På nollan.  Fåglarna sjöng och det droppade ifrån alla tak. Och rasade ner från träden.
De fullkomligt rasslade överallt.
Annars är det ju så tyst där ute.  Men idag var det livat värre.

Ingen sol idag heller, men ändå så skönt.
 Minime beställde våfflor till lunch och det kunde jag ju inte säga nej till.
Våfflor blev det. Med bär och hallonmousse! :-)
(Man hittar lite ditten och datten i skafferiet här!)

Sen skickades dom ut i snön under tiden vi packade ihop och städade av huset.
Men, det var så svårt att åka hem!
Det var ju så skönt väder.

Så, vi tog en promenad till havet. Det kommer att dröja innan vi hinner ut igen och idag var det alldeles stilla om man jämför med gårdagens storm.
Alldeles spegelblankt låg havet.
Jag skulle kunna sitta där, på en filt, med en kopp kaffe...ja hela dagen!

Lilleman rullade snöbollar och puttade dem över kanten. Det var fascinerande att se att dom drog åt sig vatten och flöt!
 Men det var ren tur att han inte plumsade i!
Han hade en jättestor boll som han puttade ner med foten. Och halkade! Han fick tag i räcket, men det var fråga om sekunder!
Vi som stod bredvid hade inte hunnit göra något alls. (Absolut inte jag, som fotade! :-D)
Det är så grunt där, att han blivit blöt till knäna, men det hade garanterat varit jättekallt!

 Minime roade sig med att kasta lite  mindre bollar.

Men, hur gärna vi än hade velat stanna (efter ett drygt dygn, är ju huset varmt så man kan tassa runt i strumplästen...) så var det bara att snällt åka hem.

Det stod ju om inte annat ett par tvättkorgar och väntade på mig.. :-)
Men också gymmet!
Efter att jag förberett middagen, svirade jag om och gick ner.
Nu  har jag nämligen fått hem "min" stång! En som är kortare och lite lättare än den vi annars använder.
Den funkar bra till mig med, men grejen är den att maken nu plockat om allt så att det är "klart". Till honom!
De vikter jag tidigare haft på den längre stången, sitter nu på två par hantlar!
(Bara det är ju lite deprimerande..att de jag har på stången, har han på hantlarna....)
Häromveckan pep jag om att jag nu inte har några vikter alls. Eftersom de som sitter på två stänger är för tunga för mig.
Jag orkar inte lyfta dem över huvudet.
Och jag pallar inte att flytta vikter från hantlarna, till stången och sen tillbaks.
Det har gjort att jag tappade lusten att gymma och nästan bara kört cardio. Och gnällt på maken! ;-)

Men, på landet hade vi en kortare stång och två 5kg vikter som nu följde med hem.
Så, idag kunde jag köra Komplexfemman med "min" stång, med först 10 och sen 14 kg på och stående rodd kunde jag ta långa stången med 20kg på.
Toppen!
Det gör också att jag kan flytta mina 14 till den längre stången, som är tyngre och på så sätt köra lite tyngre innan jag går upp på 20kg!
Jag förstår verkligen de som är elitidrottare och har det som jobb, att dom har personal för allt runtomkring.
För, om det inte funkar med vikter eller appar är man ska träna, då kommer man av sig.
I alla fall jag!
Om jag måste börja med att plocka om en massa vikter och hantlar, som tar en massa tid, då struntar jag i det.
Men, nu har jag min lilla stång och jag kan fortsätta med mina Olga övningar!

Najs!
Så, idag blev det tre vändor komplex, varav två med 14 kg.
Och sen 20 minuters cardio i motlut.
Så skönt!
Efter en helg med en massa frisk luft och lugn och ett bra pass i gymmet, är det som att vi haft långhelg!
Nu ska vit ta tag i en spännande vecka.
Där jag hoppas att vi snart får lite svar, så att vi kan göra lite längre planering än nästa dag..typ.
Även om det blir ett negativt besked, så vill jag ha det NU.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar