Sidor

måndag 23 juni 2014

Midsomar eller Julafton

Det har inte regnat speciellt många dagar, med det pustas och stönas redan över skitvädret och vart sommaren tagit vägen.
Och ja, det kan man allt undra. Vem snodde värmen?
Idag har det inte varit varm alls, bara legat runt en 9-12 grader! Ysch!
Någonstans läste jag att det var samma grader idag som det var på julafton 2013. Vet inte om det stämmer...
Nåja, man kan inget göra. Bara att tugga i sig...
Jag städade skafferi, kyl och frys. Lika bra att passa på när man inte vill vara ute..
Och det är sånt jag borde göra oftare, men inte kommer mig för.
Men nu är det skinande rent.
När det var gjort åkte vi och fyllde på skåpen. Jag har pausat matlådorna över sommaren, så nu måste jag tänka själv. ;-)
Det var så jäkla ruggigt att jag tände ett av mina favoritljus.
Rabarber och jordgubbar..
Men det blev lite "tilt" i huvudet. För, jag tänder ju massor med ljus under hösten och vintern.
Nu blev det jättekonstigt, att känna doften, mitt i sommaren.
Minime la lite pärlplattor och jag hände på. Det är rätt kul! :-)

Stora sonen åkte till sin pappa idag för vidare färd hemåt.
Det är inte kul, alls.
Lilleman sa direkt när dörren slog igen "jag saknar honom redan"....och det gör vi ju.
Med lite tur kan han landa här en sväng till i sommar, efter att han varit uppe och hälsat på farmor och mormor.
Jag hade lite planer för dagarna, men om det envisas med att regna är det inte så kul.
Det kanske blir en IKEA vända i morgon....lite beroende på...

Men, det är sommar. I kväll är det ju Lotta på Liseberg, i morgon allsång på skansen och på torsdag börjar Ernst programmen.
Då ÄR det sommar! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar