Sidor

tisdag 3 juni 2014

Man kan inte få för mycket rosa i livet...

Hoppsan, vi är redan mitt i veckan.  Eller egentligen i slutet av den med den lediga fredagen.
Och det har varit full fart från morgon till kväll.
Roliga saker, spännande och lite..hm...tja, saker man bara skakar på huvudet åt och tänker "men jösses".
Gårdagen började tidigt med ett kvinnligt nätverk som var jätte trevligt. Och lite lite lustigt att staden är så liten...;-)
Mer än någonsin har jag upptäckt hur liten världen är och hur folk är kopplade och känner varandra.
Man ska vara jäkligt försiktig är man öppnar munnen.
Till om man är egen företagare och är sitt varumärke.
Vilka som känner vem har man aldrig en aning om. Eller hur saker hänger ihop.

Det borde vissa tänka på...
Att det är oerhört korkat att vara spydig och oförskämd i sociala medier.
Samtidigt kändes det bra att jag satte ner foten. Och sa ifrån. Vilket sällan händer för vissa.
Man får uppträda och bete sig hur som helst utan att någon tar i frågan.
Och det går igen i flera generationer. Ingen tar kampen.
Så funkar inte jag längre.
Säg det du menar och mena de du säger... Tydliga ramar för vad som är ok eller inte.
Vilket fick ett lite lustigt slut.
Och jag har fått rätt härliga reaktioner på det. Från rätt många. "bra där" liksom.

Nåja, gårdagen avslutades med Dagisavslutning.
Tänk att hon är så stor nu!
 Vi hade jättetur med vädret! Soligt, varmt och fint.
Och vi kunde konstatera att vi haft tur alla fyra år vi varit med. Fint väder varje gång!
Nu håller vi tummarna för skolavslutningen också!

Idag åkte jag till min äldsta kund. Och som alltid, verkligen alltid, så är det dåligt väder!
Det är tom så att alla nu säger det. "Jaha, idag kommer hon, på med vantar/stövlar/regnjacka!" :-)
Så, idag regnade det!
Jag blev klar tidigare än jag räknat med, så jag passade på att på hemvägen svänga förbi H&M och lämna tillbaks en kjol jag köpte igår.
Den var såååå snyg, men storlekarna var helt galna..
Jag köpte storlek 40 och det fattades typ 15cm i midjan för att den skulle gå att stänga! Jag prövade den på dottern, som ju är en xs/s och den satt "lite löst" på henne.
Dvs kjolen var en 36 max!
Mycket märkligt och väldigt synd.
Samtidigt köpte jag den här pennkjolen, i samma storlek. Och den satt som gjuten! Perfekt.
I storlek 40.
 Den är så snygg till svart. I morgon blir det svart skjorta och svarta pumps! :-)
(Äntligen kjol och pumpsväder! Regn eller inte...)
 När jag lämnat tillbaks kjolen tog jag en sväng på Lindex. Och där på REA stången hängde den här raringen.
Ser inte så mycket ut såhär på bild, men den är nästan lysande orange. Och så skön på!
Mjuk...
Det  lustiga är att den färgen är exakt samma som på den T-shirt jag köpte på H&M igår.
Underbar färg!
Den blev kanon till en 6 år gammal kjol, men exakt samma färg på blommorna! :-)
Svart kavaj och skor till. Det lustiga var att när jag var inne på Lindex så säger tjejen i kassan.. "men jösses så fin du är! och välmatchad....du gillar rosa, va? ;-) "
Lite dårå! ;-)
Hem för att dokumentera dagen, läsa lite mail och dessa..

Det är alltid lika spännande när man öppnar och läser...
:-) En ska jag tycka och tänka om på torsdag och en nästa vecka. Spännande värre!
Och även om jag längtar till landet och skrapar triss titt som tätt, så gillar jag verkligen det jag gör.
Att träffa så mycket människor.
Få ta del av andras tankar, planer och visioner. Hjälpa dem på traven. "tvinga" dem till beslut.
Göra skillnad.

I morgon börjar dagen lite överraskande hos tandis. De måste ha fel adress på oss för vi har inte fått kallelse till den påminnelse jag fick per sms idag.
Minime ska in på koll.
Tur att jag inte hade något inplanerat direkt på morgonen. Så vi börjar med det.
Sen blir det "pingpong" från den ena sidan av stan till den andra...
Det är verkligen en sådan vecka.
Torsdagen hade jag tänkt smita ut på landet tidigt, men fick in ett uppdrag som drar ut på tiden lite.
Så jag fick snällt meddela fritidspersonalen att Lilleman måste stanna kvar en stund längre än jag tänkt.
Men, sen blir det snabbpackning och iväg! :-)
Då får jag tre hela dagar på landet. Lite synd är det att han har skola på måndag, för då är dagis stängt.
Men, nu betar jag av dagarna innan semester. Det märks så väl!
Där jag är nu så bokar vi in nästa möten, i början av september! Till och med i oktober!
Men först ska vi ha en toppen sommar!
Jag måste bara få lite avslut först. Som en klok man har sagt "Förändring går fort, det är besluten som tar tid".
Och det är så rätt.
Jag har tagit beslutet, efter en ganska lång tid av tankar, förändringen kommer att gå rätt smidigt! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar