Sidor

måndag 16 juni 2014

Grönt är skönt...eller bara äckligt?

Nu räknar vi ner...Vi är inne på sista fritids/dagis veckan. Wow...
SISTA dagen på dagis i morgon. Ewer!
Sen, inga dagis barn i detta hus innan barnbarn! Yey!

Jag har lovat dem att göra nåt kul, efter hämtning i morgon. Det måste liksom firas! ;-)

Idag började jag dagen med ett frukostmöte.
Vi träffades klockan 9 och skulle sitta "en stund". Vi har försök hela våren men inte hittat en bra tid att träffas.
Vi skiljdes åt vid 11:45 för att vi behövde vidare, men vi hade absolut inte pratat klart!
Det var en hel del "vad gör du nu för tiden"...och "vad var det som hände" och "vad ska vi göra tillsammans framöver"...
Och vilken idé vi kläckte!
Den andra personens kompetens och kontaktnät plus min kompetens och kontaktnät, jag säger bara Akta er, nu laddar dom om! :-D
Vi hann bara tänka lite och sen var vi tvungna att skiljas.
Men när jag stod och strök en hög med skjortor, knäckte jag själva huvudprocessen.
SÅ ska det göras!
Det kan bli en rätt najs höst....;-)
Och det är lite det som är problemet, det finns såå mycket att göra och så mycket jag vill göra..
Men det gäller att fokusera.
Många, som drömmer om att vinna 100 mille på lotto, drömmer om att gå i pension.
Jag vet precis vilken verksamhet jag skulle dra igång! ;-)
Nu blir det tjänstesektorn, eftersom det inte kräver så stora investeringar. Men OM jag vann stålars, då blev det en hel del annat.

Nåja, vi ska fundera och planera över sommaren..
Sen åkte jag hem. Och lyckades pricka en broöppning. Jag har åkt där såååå många gånger men aldrig varit med om en öppning.
Jag har inte ens tänkt på att det är en bro där.
 Jag åkte hem och petade i mig lite lunch och betade av lite mail och bokföring.
Sen hämtade jag makans bil och åkte för att besikta den....vi har liksom glömt det och fick en liten påminnelse...
Tur att det numer finns drop in!
När jag kom dit, klev jag in och hittade inte en kotte. Soptomt!
Jaha, jag räknade ut att själva infarten troligen var på andra sidan huset och åkte runt.
Och där satt en hel rad med personal.
Jag klev ur och undrade hur det hela går till, jag har bara besiktat med bokad tid förut.
En tjej påpekade att "det finns en kundmottagning på andra sidan"....Och jag meddelade glatt att där fanns inte en käft!
En kille reste moloket på sig och meddelade att det nog var hans som borde sitta där...kanske.... ;-)
"Hoppsan, kom jag mitt i fikat, kanske?" undrade jag...
Och nej, det gjorde jag inte och jag kunde lämna bilen precis där den stod och ta mig en kaffe....;-)

 Jag satte mig i det underbart fina väntrummet medans man testade bilen...
Golvet var väldigt..hm...grönt!
Det skar sig inte alls med mina skor....;-)
Fort gick det! Jag hann inte ens dricka mitt kaffe så var det klart!
Toppen!
Jag hämtade barnen tidigt och nu märks det att det är tunt med barn.
Skönt att dom bara har en dag kvar nu.
Även om jag har en del jobbdagar kvar, så blir det semester för mig när jag slipper väcka barn och lämna barn.
Det gäller bara att få dem i säng i hyfsad tid för att inte vända på dygnet på direkten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar