Sidor

torsdag 26 juni 2014

Helt slut...

Ojoj..
Dagen började tidigt i morse. Jag hade ett möte i stan 7:45. Jag hade planerat att ta bilen, men såg ganska snabbt att det byggdes på platsen och var lite trångt redan tidigt..
Sen slog det mig att jag åkte tåg i går kväll och hade lite "åkaband" kvar...Maken föreslog att jag skulle ta tåget..Det skulle gå fortast.
Sagt och gjort. Hopp i skorna och full kareta, i högklackade skor, till tåget...Jag hann precis..
Och kom in på mötet med ett par minuter till godo.
Att gå fort, i gamla stan, på kullerstenar är INTE att rekommendera! jösses..
Under mötet satt jag och tittade på klockan, för jag hade ett nytt möte 10:00 här i hemmakrokarna..
Det blev kullerstensrace igen och jag hann precis till näsa möte också.

Och idag dök värmen upp igen! Jag var bra varm innan jag var hemma igen på eftermiddagen.
Stora dottern hade passat syskonen och dom var rätt sams. Bara lite oense! ;-)
De två små är uttråkade nu.
Kan man retas, så gör man det... Eftersom det var lite varmare idag, så blev det svängdörr ut igen.
Varannan minut så skulle dom in och varannan ut och däremellan stod dom i slänten och gastade "mammaaa"..
Så, i morgon blir det någon form av utflykt!
Jag var ju jätteinställd på att åka till landet i morgon bitti, men nu blir det inte av. :-( Det är så svårt att inte åka.
Men, vi behöver åka och beställa kök. Inget att orda om.
Jag är jätteglad över att jag bara behöver packa ner de befintliga grejerna och sen inte göra mer...
Andra sliter ut och bygger nytt. :-)
Sen har jag de andra eviga projektet med vår uppfart. Det går inget bra.
Offert 1 var inte komplett och "för billig". Vi förstod direkt att man inte tagit med allt, så att det skulle komma en lika stor faktura till innan det var klart.
Trots det, så fick jag hicka när jag fick en annan offert idag, som var mer än dubbelt så dyr!
Va? Hur kan det skilja så in i bängen...
Så, nu har jag kontaktat en bekant som är i svängen och ser om han kan rekommendera någon.
Att det ska vara så svårt?

Sen har jag ett annat projekt på gång...eller rättare sagt försöker lösa.
Det kommer att bli bra, men vi har plan A och sen plan B och plan C....och sen ett "när det skiter sig helt" plan. :-)
Men, vi har gått ifrån att personen i fråga inte hade några valmöjligheter alls, utan nästan gett upp, till att det nu finns flera olika lösningar.
Nu måste vi bara vänta in ett par svar på vad som är ok och inte...
Sen kör vi. :-)
Och en grej som legat och gnagt ganska länge och som tagit mitt fokus på ett inte ok sätt, blev löst idag.
Jag kan släppa det helt. Nu är det bara en liten eftersläntrare som ska fixas, sen är det också väck.
Det städas ur vrårna liksom! :-)

Jag försöker verkligen leva i nuet och ska njuta av sommaren fullt ut. Men det händer grejer i höst...
En hel del deadlines, "do or die" och helt nya idéer.
Men, som sagt...NU går vi på semester på riktigt. Nästan....;-)
Och NU, denna minut, ska jag krypa i säng. Jag är helt slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar