Sidor

fredag 2 maj 2014

Röjar Ralf...

Det är rosiga kinder i kväll.
Solen "tar" utan att man märker det, när det blåser lite kallt och man är påbyltad. Då  tänker man inte på att den faktiskt skiner!
Jag har iofs tillbringat stor del av dagen i skuggan.
Det var dags att ta tag i många av de kartonger som står på förvaring.
Lite motion blev det också.  ;-)
Bära ut kartonger, sortera och fördela.

Det blev flera kartonger mjukisdjur och leksaker som bars direkt in i bilen för bortforsling.
Men, jag packade en kartong flickkläder till en bekants dotter, som ska få en bebis i sommar.
Jag mailade och frågade om hon ville ha lite och det ville hon!
Vilket är kul, för det gör lite ont i hjärtat att kasta kläder som det inte är något fel på och som är toksöta.
Små tjejkläder är ju det! ;-)
Sen plockade jag ur alla små kläder som hon inte ville ha, till en liten tjej som kommer att födas i höst och vars föräldrar är flyktingar. Vår grannen hjälper med kläder.
Även deras snart 1åriga pojke fick en massa kläder.
Det är lite svårare när kläderna är lite större, för då är det mycket mer använda.
Lilleman började ju gå när han var 9 månader och var rätt liten, så alla kläder runt 86-92 är slut.
Men lite fanns.
Grannen fick också  med sig en kassa med bebisleksaker som var i gott skick.
Kul att det kommer till användning.
Vi hittade också en låda med stora tjejens barbiedockor till Minimes stora förtjusning.

Jag samlade ihop tre lådor med mjukisdjur som får gå till återvinning.
Det tog dock inte lång tid innan både minime och lilleman dök upp och "räddade" ett antal.
Och jag tjafsade inte om det.
Jag förstår att det kan vara svårt att göra sig av med. Men alla Donken djur och IKEA djur åkte.
Det blir lite smygslänga framöver.
För det är ju inte så att dom leker med alla. Ofta ligger de i en leklåda någonstans.

I morgon ska vi elda flera stora brasor med ris och skräp tillsammans med grannen.
(Det är allmän städ och röjarhelg)
Jag föreslog att vi skulle hiva alla mjukdjur på brasan men då säger grannen "nej det går inte, för då hör man dom skrika!"
Och då var det ju liksom kört! :-)

Under tiden jag röjde och slängde, kapade maken benen på  en våningssäng. Den har varit så hög att man inte kunnat sova i överslafen utan att slå i huvudet om man behöver nysa...
Nu är den betydligt längre, men man kan ändå sova under.
Perfekt!
Nu har vi en sängplats till!

Det var som sagt inte så varmt idag, men ändå skönt. Vi grillade korv till lunch och jag tog mig en smarrig fika på eftermiddagen!
En perfekt kombo! Chokladkaka, jordgubbar och grädde. Det blir inte godare! :-)

Vi har fått en massa gjort idag som är sånt som man går och tänker på behöver göras, men man orkar inte eller kommer sig för.
Nu är det skönt att det är gjort! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar