Sidor

söndag 25 maj 2014

Kort men spännande!

Det börjar bli lite tjatigt...men "wow vilken dag!"
Så svårt att fatta att vi fortfarande är i maj. Jag vet ingen maj jag gått runt i flippflopps klockan 21..
Eller jo, för 21 år sedan, när äldsta sonen föddes, var det galet varmt hela maj.
Jag trodde att jag skulle tuppa av!
Och jag mins att kompisar åkte och badade när han bara var någon vecka gammal....
Sen regnade sommaren bort. Men DET har jag förträngt! ;-)


Jag gick direkt på plantering av syrener efter frukosten i morse.
10  st för 400:-! Det är bra pris.
Jag satte fem på varje ställe. Så får vi se om vi behöver uppdatera det sen..Nackdelen med syrener är att dom växer sååå långsamt första åren.
Jag fick hjälp med att vattna dem före och efter plantering av in lilla hantlangare...

Jag indoktrinerar så mycket jag bara kan! ;-)
En liten häck...
Inte så mycket insyn för grannen, utan för de som knatar förbi..
Nu blommar Rhododendronbusken helt galet. Och den är proppfull av humlor och bin.
Den ska flyttas i sommar. Det gör lite ont, men den står på helt fel ställe.  Jag har fått tips om hur jag ska göra och ska försöka flytta den så sent som möjligt.
Med andra ord, så kommer jag inte att tjata om att det ska göras! ;-)

 Maken sågade ner flera hasslar som står och blockerar sol och nedre delen av en stor gran, vilket gjorde att vi plötsligt fick ännu mer sol vid "huvudingången".
Vi går all in nu och röjer sly och hassel för fulla muggar. Det gör så mycket. Blir liksom mer städat.
Barnen lekte med vattenslangen och vi pysslade..
Jag kan säga att det var tungt att åka hem!
Vi åker senare och senare på söndagarna...;-)

Men, idag åkte vi direkt till farmor och klar middag! Mums!
Barnen gick direkt ifrån bilen till poolen. Det var premiär för Lilleman att bada i poolen utan flyt hjälp.
Spännande, men det gick! :-) Det är ju lite läskigt när han inte kan sätta ner fötterna någonstans.

Efter mat och tårta packade vi ihop oss och åkte hemåt.
Och huset är lite lustigt. På första våningen är allt som vanligt. Ganska svalt.
När vi kom upp på mellanvåningen utbrast jag "men gu så kvavt!" och minime ylade "Mamma det är myror! Överallt!"
Och ja vi hade myror nästan överallt! Sommar! :-)
På översta våningen var det som att slå huvudet i taket! ingen luft alls!
Så det blev till att öppna alla dörrar och fönster och släppa ut den varma luften! :-)
Jag satte även igång vattenspridaren på baksidan.
Det märks att det varit varmt och inte kom den regnskur vi fick i lördags.

Grannens syren blommar nu och doftar ljuvligt!!

Barnen var inte så sugna på att lägga sig, men det är ändå mysigt att duscha och sen lägga sig under ett lakan...
Jag hoppas att hela veckan får vara såhär skön!
Det är ingen jätteansträngande vecka jag har... I morgon heldag hos kund, men en workshop/kickoff med bland annat grillning på schemat.
En kund jag verkligen trivs hos och gillar massor.
Sen direkt till dagis för avslutningssamtal. Tänk att vi gör våra sista veckor på dagis nu!
Tisdagen består av pappersjobb och ett jätte, jätte spännande möte!
Som om jag har tur, kommer att förändra en hel del. Jag hoppas att det går vägen för då får jag göra det jag verkligen brinner för!
Onsdagen blir också en mötesdag, men då åt andra hållet. Jag ska bestämma om ett samarbete kan vara aktuellt.
Och sen är veckan slut!
Onsdagen är ju en "halvdag" för de som kan.
Sen åker vi på helt nya äventyr över helgen.
Livet är gott! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar