Sidor

tisdag 27 maj 2014

Dagarna är räknade...

Värmen kom och gick! ;-)
Det var lite chockerande att det plötsligt var 20 grader kallare på ett dygn. Trots att man varnat om att kylan skulle dra ner över landet.
Och dagens 14 grader är ju mer normalt för maj.
27 är inte det! ;-)
Fördelen är att syrenerna som slagit ut överallt nu, kanske blommar liiite längre än om det fortsatt varit varmt.
Den här veckan är ju löjligt kort.
I morgon har jag ett förmiddagsmöte, sen blir det till att hämta barn och ta helg! :-)

Det visade sig också att vi räknat lite fel på semestern. Eller, rättare sagt, vi hade inte full koll när semesterlapparna till dagis och skola skulle in.
Så barnen kommer att vara lediga nästan 2v längre än planerat. Tack vare att maken fick en vecka längre semester än han trott och dottern inte fick det sommarjobb hon hoppats på.
Så, ett par dagar innan midsommar, renas deras hyllor och de går på semester! Coolt!
Maken ska jobba veckan efter midsommar och jag några strödagar, där stora dottern kan hoppa in.
Så om en sisådär 22 dagar är det semester!
Det är inte mycket det, när man räknar in en massa lediga, röda och klämdagar i dessa dagar! ;-)

Mötet idag var intressant. Verkligen!
Det kan bli otroligt spännande! Mer personlig utveckling för mig! (Det är som när man gör sin första tatuering..man kan inte sluta! ;-)) Men också en bra affärsverksamhet.
Vi får se.
Jag ska fundera lite. :-)
Det ser ut som att stor del av hösten går i utbildningens tecken.
Det lustiga vara att jag träffade flera som är som jag. Kvinnor och lite "allätare" Många strängar på sin lyra, precis som det blir när man är egen och i tjänstesektorn.
Man säljer inte en sorts vara utan en radda tjänster. :-)

Nu är det dags att packa ihop oss för en långhelg i södra landet.
Det ska bli så kul!
Både att träffa sonen och att se hans nya stad.
Och att byta miljö lite. Äta gott. Bo på hotell. Hotell frukost! :-)
Det blir trevligt.
Jag har en hel hög med böcker jag borde läsa, för jobbets skull. Få se om jag finner ro att ta med mig en eller två när vi åker.
Det blir lite svårt att veta vad man ska packa dock. Är det sommar eller är det iskall vår?
I landsproblem, kallas det! :-)
Baren ser fram emot det jätte mycket. Dom längtar alltid efter storebror.

Minime var på besök till skolan idag. Och det var "fantastiskt" fick vi höra. De träffade fröknarna och sjöng flera sånger.
Och lekte. Hon kommer att trivas som fisken i vattnet.
Lilleman var på Skansen idag med klassen och hade haft jätteskoj!

Galet att tänka att om 20 någonting dagar, har vi inte längre något dagisbarn! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar