Sidor

fredag 4 oktober 2013

Om det blir som du tänkt. Vad har du då tänkt?

Så var det fredag.
Vilken jäkla vecka!
Igen.
Det känns som det är det jag skriver nu. "Vacker morgon, härlig dag, fantastisk vecka".
Jag kanske ska lägga det som default? ;-)
Samma inlägg, varje dag?
Men, det är så nu.
Och det var en sådan soluppgång idag med!


Igår tittade jag på ett program på Svt som hette "talaren".
Den röda tråden var "det blir som du tänkt".
Och om det blir som du tänkt, vad har du då tänkt?

Lite flummig, jag vet. Men, om man har en vision, en dröm och en plan.
Då blir det lite lättare att veta vart man ska.
Man har en karta. Så att man vet om man ska ta till höger eller vänster.
För, man tar beslut, varje dag.
Och har man en vision, då kanske man tar rätt beslut oftare, än om man aldrig definierat sin vision.

Sen ändras visionen och besluten efter vägen, men man har ändå en väg man håller sig på.
I vårt fall, blir det förändringar hela tiden. :-)
Eftersom att vi är inblandade i lite olika saker, med andra människor, förändras planen lite titt som tätt! ;-)
Det är bara att hålla i sig!
Nya affärsområden, nya ansvarsområden och nya tankesätt.
Utvecklande för alla inblandade.
Spåkulan jag frågade efter igår, hade jag gärna haft idag med. Men, jag tror jag får nöja mig med våra visioner! :-)

Dagen började med ett par timmars manualskrivande.
Plötsligt tyckte min dator att mina dokument, som jag gjort och skrev i var skrivskyddade!
Va?
Gick inte ens att spara. Då blir man inte glad.
Bara att packa ihop och ge upp.
Jag mötte upp en presumtiv kund för lunch och maken dök upp efter en stund.
God mat och trevligt samtal.
Det blir nog en kund, så småningom. Behovet finns, men inte tiden just nu. Men, det kommer!
Vi är så vana nu vid att insäljer tar ett halvår.

Ett besök vi var på strax innan semester och jag faktiskt glömt bort, ringde tex idag!
Liite pinsamt! För jag fick total blackaout när han presenterade sig.
Efter en stund ramlade polletten ner.
"vill ni inte köra en presentation för vår fokusgrupp längre?"
Jodå, jätte gärna!
Blir i slutet av november bra? ;-)
Skitskoj.
Det kan ramla in mycket jobb där om det vill sig. Och det är klart att det gör det! :-)
Men, som sagt, man ska ha tålamod i vår bransch..

Efter lunchen åkte vi en sväng på nyföretagarmässan, men vi åkte ganska fort därifrån. Inte speciellt många utställare och inte så många besökare.
Trist, helt enkelt.
Tur att vi inte fick för oss att vara utställare!
Det var dock smetfullt på de andra mässorna, choklad, hem och villa och underbara barn.
Där var det besökare!
Men, vi orkade inte med det utan åkte hem.

Maken fixade lite snabbmat och jag storstädade huset. Det var inte igår!
Nu doftar det såå gott!
Jag kan sätta mig på soffan och njuta av ett glas rött.
Fasen, jag är så värd det idag! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar