Sidor

lördag 5 oktober 2013

Allt blir roligare med choklad!

Men vad trevligt med en liten höststorm!
Jag ser gärna att den avtar. Typ nu!
Åka båt när det guppar är inte riktigt min melodi! :-/

Jag har inhandlat ett par lådor Postefen. Utifall att jag behöver det.
Med lite tur så slutar det blåsa.
Man ska ju liksom representera och marknadsföra sig. Kan vara bra om man inte är helt grön i nyllet då! ;-)

Jag vaknade till i morse av att stora dottern tassade upp. Hon är volontär på en butik där barn kan lämna in gamla, tråkiga leksaker och byta till sig "nya".
Kul! Men att gå upp en lördagsmorgon känns lite tungt. Hon har sjukt långa och tuffa skoldagar som det är.
Med lite tur får hon en jättetrevlig helg med bästisen också.
Eftersom vi åker bort, åker hon till kompisen.
Känns bra, att man inte har en tonåring som tänker "yey! FF! Fest!" när vi meddelade att vi åker bort. :-)

Jag somnade om och fick en rätt lång sovmorgon. Skönt.
Men, jag hade en massa jobb i huvudet när jag vaknade och skyndade mig att skriva ner dom.
Jag är sån. Det jag tänker på måste ner på papper.
Gärna som bild och mindmap, eftersom jag är en "se" person.
Efter att jag lärt mig om språkmönster, så har en hel de fallit på plats.
Varför jag redan i skolan satt och klottrade i böcker och häften. Jag var tvungen att få en bild till den informationen jag hörde.
Det jag inte sett, har jag heller inte hört. typ! ;-)

Nåja, Lattjo hur mycket som ligger och skvalpar på nätterna.
Det har blivit lite jobb hela dagen faktiskt.
En del som behöver styras upp, som vi inte hunnit i veckan.
Lilleman gick på kalas och Minime har bäddat ner alla sina dockor i vardagsrummet. :-)
Och då passade vi på att jobba undan.

Vi skjutsade iväg dem till farmor lagom till middagen.
Eftersom vi åker vid 6:30 i morgon är det lika bra att dom sover där redan i kväll.

Det hade varit trevligt att åkt i kväll och kommit hem på söndagskväll, men - det var ju inte vi som bestämde.
Tyvärr! ;-)
Det ska bli riktigt roligt, även om det är jobb! ;-)

Så det känns som att helgen bara försvinner.
Jag har en massa referensmaterial jag måste läsa igenom för att kunna lämna en vettig och rättvis offert så småningom.
Så, det lär bli mitt lördagsnöje.
Fasen att jag inte har choklad...Allt bli roligare med choklad! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar