Sidor

tisdag 29 maj 2018

Värmen fortsätter.

Så var helgen över.
Fortsatt varmt. Radhuset är löjligt varmt. Jag går runt som djur i bur när jag måste vara här på sommaren.
Tanken slog mig häromdagen hur jag skulle stå ut om vi inte hade landet. Att behöva ha hela långa sommaren i radhuset. Jag skulle bli tokig.
Även om man då förstås skulle åka bort ett par veckor på sommaren, säkert hyra något ställe osv.
Men att hela tiden behöva leta och planera för att komma ut.. Lilleman och jag som knappt klarar av att vara inne en hel dag.
Näe.
Usch.
Däremot, har vi påbörjat en lista på vart och vad vi ska göra för utflykter i sommar, så att vi inte bara häckar på landet.
Det finns ju massor nu när barnen är lite större, så det blir nog inget problem.

Minime har ju vuxit massor senaste månaderna och hade nästan inga sommarkläder som funkar, så i söndags tog vi en shoppingsväng.
Och jag hittade söta blommor att ha i håret på midsommar! :-)
Jag gör ju alltid kransar av riktiga blommor, men framåt natten brukar dom bli lite halvhängiga..

Jag "råkade" hitta lite fint till mig med. Bland annat en linneblus som är så skön!

Minime köpte bland annat klänningar. Med lite tur funkar någon av dem på skolavslutningen.
Hon är ju känd för att ändra sig helt plötsligt.
Men den här var jättesöt och sval. Blir skön att ha i sommar.
Den här var också söt och funkar ju även när det blir svalare i höst.

En ny baddräkt fick hon också. Riktigt söt.
Hon fick en chans att prova den hos farmor på kvällen.

Jag var lite sugen på att doppa mig jag med, men ungarna i poolen skvätte så fasligt, så jag lät bli! :-)
Men dom hade kul.
Jag vill ju mer "tantsimma" om jag ska i...
Vi åt gott och firade alla mammor.
Jag fick en massa sticklingar! Svärmor har en helt uterum fullt av pelargoner och det är ju toppen att få lite sticklingar.
Hon har även lite rosor som brer ut sig som jag kan gräva upp rötter av och ett körsbärsträd som skjutit skott som vi kan gräva upp.
Så, nästa gång får vi ta med spaden! :-)

I närheten av där jag jobbar finns en rhododendron som är helt magiskt fin!
Vilken färg!
Lite sugen är jag på att sätta fler när jag ser denna!
Vi håller ju som bäst på med en massa uppdateringar. på jobbet, både dator och mobil. Ny mjukvara och synkningar och hej och hå.
Det lustiga med det är att it tror att vi vanliga dödliga ska kunna göra dessa uppdateringar alldeles själva. När de flesta av oss är så otekniska så det är inte klokt.
Många vägrar att göra uppdateringarna och vissa av oss gör dem med lite blandat resultat. :-)
Jag passade på att fylla min tröstelåda med lite allt möjligt för att orka med allt It strul...
Om inte annat, så behöver man trösta sig när man är inne hela dagen och solen skiner så fint ute.

 Som tur är har vi ju en fin innergård som vi kan sitta i, men idag var tom den lite för varm.

Men, det är ju helt underbart när man kliver ut på parkeringen och det blåser varmt!
När man sätter sig på cykeln och susade nerför backen till bageriet. Favoritbageriet!
För att köpa färskt surdegsbröd som är såå gott!
Och då känns det ju som att man bor i Frankrike helt plötsligt. Magiskt!

Men det är ju helt magiskt varmt.
30 grader i maj! Det är man ju inte direkt van vid och det känns verkligen som när man är i Spanien!

Men man blir ganska trött av värmen.
Som tur är, så är det ju "majvärme" på nätterna, så det blir lite kyligt om man jämför med dagarna, så det går att sova när vi har flera fönster öppna. (fördel med att sova på våning 3)
Jag försöker ju komma på träningsspåret igen, men det går inge bra! Jag kommer mig inte upp på morgonen och jag kommer mig inte ner på kvällen.
Galet, med tanke på att det ju är svalt och skönt i gymmet..

Men idag, då jäklar. Jag var hemma ovanligt tidigt (jag pallade bara inte att sitta kvar på det varma kontoret) och när vi hade ätit, plockat undan, läst läxor, så var klockan 18.
Så, då svidade jag om innan jag hann ångra mig och gick ner i gymmet och körde 45 minuter löpband.
Sprang inte (jag är ju inte helt galen) men gick snabbt och i motlut. Och det gick ju jättebra!
Och jag blir så förbaskad på mig själv. För det går ju bra.
Och även om man är pollenpåverkad, så kan man ju göra _ någonting_

Jag har personer i min närhet som har det sjukt tufft. Sjukskrivna, anhöriga som har problem, svåra relationer och är sjuka.
Jag har inget sånt att skylla på. Jag har alla förutsättningar.
Bara gör.
*suckar*
Visst, jag cyklar eller går till jobbet nu, det är ju bra. Men det räcker ju inte.
Så, nu är det dags.
Efter denna vecka behöver jag inte vara på jobbet innan 9 och när barnen sen slutar skolan har jag ju all tid i världen.
Så, då ska jag träna mellan 7-8 varje dag! Så det så!

Jag måste vara snäll mot mig själv känner jag och inte fokusera på det jag inte tränat, utan vara nöjd med det jag tränar.
Hur lite det än är.
Sen har jag ju halkat tillbaks i sockerfällan, igen. Inte lika illa som jag brukar, men betydligt mer än vad som är bra.
Det är svårt att inte äta glass i den här värmen.
Nåja. Påt igen bara! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar