Sidor

fredag 1 juni 2018

Sommarlov runt hörnet!

Värmen fortsätter och fortsätter.
Galet! Men skönt! :-)
Dock pratade jag med en person som jobbar på en handelsträdgård som nu menar att om ca en vecka, då torkar både träd och buskar ut om det inte snart kommer lite regn.
Men än så länge blommar det överallt. Så vackert!

 Såhär tidigt har jag inte sett guldregn blomma tidigare! Det brukar vara efter midsommar...

 Jag går förbi mängder av vackra häckar på min väg till jobbet! :-) Ren och skär njutning!

 Jag är ju ute efter lite park/ buskrosor och hittade dessa i området bredvid där vi bor.
Det gäller att lägga utseendet på minnet sen när jag väl är i butiken!

Det blir så spännande att åka till landet i helgen och se vad som överlevt.. Tanken är att jag ska köpa med mig lite nytt på väg ut, men frågan är om man ens kan gräva ner dem!

Nåja, vardagen snurrar på.
Vi har haft vårens sista stora evenemang idag och på det en planeringsdag. På kommunens vackraste plats, måste jag nog hävda!
Just en solig dag som denna.... Magiskt!

 Varmt och skönt och ljuvligt god mat!

 Hela huset är så vackert inrett och man skulle bara vilja sitta där, i den gröna soffan och dricka ett glas svalt vitt vin!
Lite skumt är det att första juni sitta och planera 2019! Men det är så vi jobbar.. Rubrikerna på det vi ska pyssla med ska vara inlämnade i mitten av juni.
Samtidigt som vi idag gick igenom de arbetsplaner vi har detta år och checkade av hur vi låg till med dem.
Så, i november, ska dessa mål ses över och vara klara och de för 19 sättas på pränt och redovisas.
Tjopp.
Det skumma är att det tagit typ 4 år att hänga med och fatta exakt hur processen går till! :-)
Så idag när vi har en person som jobbat ett halvår och en som jobbat tre veckor, var det lite skönt att se dem klia sig i huvudet och själv förstå precis!
Det kommer att bli en del förändringar, det är helt klart.
En spännande sak är ju att vi är ett par månader ifrån val. Vi lever ju i 4 års perioder på jobbet, en mandatperiod, sen kan vi få nya chefer! Och nytt styre betyder ofta nya uppdrag och andra uppdrag.
Vissa projekt tar tvärstopp och vissa omdefinieras.
Nu tror vi ju inte att det blir jättestor skillnad i våra stora projekt vem som än styr, men det kommer att bli lite nytt ändå.
Vi blir för första gången under mina 4 år full bemanning. Bara det!

Jag har också bestämt mig själv för att ha en liten "konferens" med mig själv snart. Faktiskt sätta mig och tänka igenom och sätta lite mål.
Stora och långsiktiga mål har jag nog redan. Det slog mig för ett tag sen och jag har rätt tydliga tidsramar på det. Jag tror att man hela tiden måste vara lite på tå och inte bli lat och blasé.
Lite coolt är det ändå att ha jobbat en hel mandatperiod nu!

Nåja. Nu är det helg!
Jag kunde inte låta bli att köpa en ny bok häromdagen trots att jag har ett lager.
Den här dåren måste man ju bara läsa klart... Den äckligaste serien jag läst, någonsin!

 Jag har också haft ett ryck och beställt lite nytt från Cellbes.  Som jag har fastnat för kläder därifrån!
Nu är jag officiellt tant! :-)
Men kläderna sitter så bra! Som pyjamas!
Den här toppen är bara underbar och sitter fint när man som mig är rätt "välutrustad" upptill. :-)

 Den här klänningen är också jätteskön.
Mjuk och liksom utan sömmar... Ah!
 Den här toppen har jag även som klänning och den är superskön, så jag kunde inte låta bli toppen när den fanns på rea.
 Och ett par långa, tunna kjolar.
Så mysigt.
Men nu har jag inköpsstopp!

I morgon drar vi ut på landet, jag och barnen. Stora dottern är redan där ute, med sambon.
Och en granne bjuder på fika och mat, som vin ska titta in hos.
Det ska bli en varm och fin helg!
Än är det inte semester, men det känns lite så ändå. Maken hade vårens sista tenta idag, stora dottern har en kvar.
Stora sonen har sin sista på söndag (!) de små går en vecka till.
Sen är det liksom sommar på riktigt!
(Båda stora barnen ska ju jobba stor del av sommaren, så det är inte bra jag! :-D )

Nu ska jag läsa ut "sluta inte gå" så att jag får börja på nya boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar