Sidor

lördag 12 maj 2018

Vattningsbonanza

Men vilka härliga dagar vi haft denna ledighet -också!
Vilken värme!
Tänk, om sommaren blir så här fin? Fantastiskt.

Lite sovmorgon blev det i morse, sen satte jag mig i solen med lite frukost.
Alltså, det finns inte mycket som slår det här.
Solen värmer på ryggen, en fluga far förbi, fåglarna kvittrar och man hör en båt långt bort.
Paradiset helt enkelt.

Maken, som är tokförkyld, stannade dock kvar i sängen.
Jösses vad han har varit förkyld denna vinter/vår. Hela tiden!!

Vi andra, dvs Lilleman och jag, slog in lite paket och gjorde oss i ordning för att åka på kalas till minste kusinen som fyllde 3 år idag.

 Vi åkte i rätt god tid och det var så lite trafik att vi kom fram till färjan tidigare än jag trott. Men, vi missade precis en så vi fick vänta en liten stund på nästa.
Stora sonen och sambon hann med samma färja så vi kramades lite där på parkeringen. :-)

 Väl framme vankades det lite småplocka och tårta.
Och inte vilken tårta som helst, utan med grävmaskin och dumper på! Killen är galen i alla maskiner som finns.
 Det är inte lätt att vara barn idag! :-) Alla fotar och filmar när ljusen ska blåsas ut.

Vi satt i solen, barnen badade och vi hade det allmänt gott.
Men, efter ett par timmar drog vi hemåt igen, jag till gräsmattan som behövde vattnas i vanlig ordning. :-)
Det gäller att dränka den nu i början vilket jag verkligen gjort.
Men, vi hade ju tänkt låta spridare gå hela nätterna, men vi vågar inte riktigt nu när pumpen bråkar.
Vi vill inte att den ska gå varm och i värsta fall slå ifrån eller börja brinna...
Men trycket funkade fint nu under kvällen trots att jag körde spridaren ganska läge. Får hoppas att det var något tillfälligt.
Nu blir det spännande att se hur veckan blir. Vi hoppas ju på regn! :-)

Krukorna blev riktigt snygga tycker jag!
Jag vattnade ganska länge under kvällen, men gick in när det blev lite kyligt.
Tanken är att jag ska ställa klockan och tassa upp och dra igång det i morgon bitti på de delar som ligger i skuggan.

I morgon är det ju söndag. Usch. Vi vill inte åka tillbaks till stan. Inte, inte, inte!!
Vi åkte ju förbi idag när vi varit hos kusinerna och jag kände bara "nej - jag vill hem!" alltså hit.
Fy bubblan för att vara i stan när det är varmt.
Så det blir nog en sen hemgång, bara så att vi hinner duscha och plocka i ordning lite.

Fyra veckor tills skolan slutar. När skolan slutar, då flyttar vi ju mer eller mindre ut.
(Fem till midsommar...och bebis! :-) )

Men nu ska jag krypa i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar