Sidor

torsdag 24 maj 2018

Pioner och syrener.

Man är lite chockad fortfarande över att det är fortsatt varmt - och att man igen ska jobba en hel femdagarsvecka!
Jag skulle kunna tänka mig att jobba bara fyra dagar. Det skulle vara klockers! :-)

Nåja, It nissarna fick snällt logga på min dator i måndags och bråka med den rejält, för att få igång min VPA tunnel, så att jag kan jobba på distans.

Men, tillslut så....
Sen slog det mig! Vi hade helt glömt bort att vi hade bröllopsdag!! Hur kan man glömma det?
Pinsamt... Men efter 13 år blir det väl såhär...
Sen ska tilläggas att det är lättare att glömma det numer när pingsthelgen liksom försvunnit. Förut när det också vara röda dagar och klämdagar osv, då var det lättare att komma ihåg!
Nåja, maken skötte sig ju i vanlig ordning och skickade blommor till jobbet! :-)
Så fina! Det var knappt att jag fick plats med dem i cykelkorgen!

En helt underbar bukett som nu slår ut i omgångar.
Pionerna är gigantiska! Helt enorma och så vackert.

Irriterande att mina pioner på landet inte riktigt vill sig. Jag tror att jag måste köpa en ny för att se om det går bättre.

Det är ju fortfarande lika varmt och härligt och man vill ju gärna njuta av varenda solminut, för man vet ju aldrig när det tar slut! Alla syrener som finns i Huddinge har slagit ut så det doftar helt fantastisk när man cyklar till jobbet. Så härligt.

Men, den lilla trädgården här i radhuset behöver ju få lite terapi. Det växer ju även här, men är betydligt meckigare att hålla fint.
Gräset klippte jag häromkvällen..
Och rensade ogräs och klippte bort allt torrt. Men det är ju såhär man får göra, samla det i kassar och påsar och sen bära ner det.
Det är både bökigt och tråkigt när man inte kan köra hit en skottkärra. Så, det är betydligt lättare att sköta trädgården på landet som är rätt mycket större! :-)
Men nu är värsta renset klart och det är grönt och fint. Trots värmen och bristen på regn så växer det fint.

I början av veckan åkte jag in till stan strax efter lunch. Det är helt otroligt att man kan åka i väg utan jacka!
Koftan fick jag hänga på armen, för det var för varmt att ha den.

 ag är ju sällan i stan, men det finns ju fina platser där med! :-)
Om jag skulle bli tvungen att bo i stan, så skulle jag välja söder, helt klart. Dock är det alldeles lagom att vara i stan en halvdag eller så. ..
 Jag var inbjuden att delta på en liten workshop, runt bland annat värderingar och hur man kan jobba med det i skolans värld.
Socialt entreprenörskap och så vidare.
Givande, även om mycket var känt för mig och inte så utanför boxen som för flera andra.
Jag tog hem två affischer som jag ska sätta upp på jobbet! :-)


Väl hemma satte jag mig på balkongen en stund och reflekterade lite.
Det är ju alltid så när man varit och fått lite inspiration, det startar grejer i en.
Men det finns så mycket jag är tacksam över. Saker som verkligen fungerar och det behöver jag påminna mig om ibland.

Det är betydligt lugnare på jobbet nu, vilket betyder att jag inte börjar jobba förrän 8-9 de flesta dagarna och går hem vid 16 ibland. Det är ovanligt.
Skönt är det.
Jag har dock helt gått i stå med träningen! Pollen har ju slagit benen undan mig totalt, men nu måste jag igång.
Att träna något som ger mig flås är uteslutet, men det finns ju annat...
Men jag har bara inte orkat upp på morgnarna och nu i slutet av veckan har jag tidiga frukostmöten, så då blir det inte heller.
Men på lördag, då jäklar! :-)
Jag ska jobba då också men börjar inte innan 10:30 ca.
Men det är lite märkligt faktiskt att ha gått ner i varv så som jag gjort nu.

Den här helgen blir vi kvar i stan, för att vi ska jobba på lördag och vi ska passa på att åka till IKEA och beställa kök till Attefallet och lite annat jox och på söndag är det ju morsdag, så det blir troligen en sväng till svärmor.
Men sen, så är det dags att "flytta ut" till landet mer eller mindre.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar